نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 3:21 ب.ظ

بهینه سازی هوش مصنوعی به سمت ابزارهای طراحی سیستم حرکت می کند

9 ژوئن 2022 – نویسنده: نیک فلاهرتی

Cadence Design Systems یک ابزار بهینه سازی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای طراحی سیستم راه اندازی کرده است که می تواند سرعت توسعه را تا ضریب 10 افزایش دهد.

به گفته Cadence، Optimality Intelligent System Explorer تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی چند رشته‌ای (MDAO) سیستم‌های الکترونیکی را امکان‌پذیر می‌کند و می‌تواند طراحی‌ها را تا ۱۰۰ برابر سرعت بخشد.

Optimality از فناوری هوش مصنوعی مشابه با Cerebrus Intelligent Chip Explorer استفاده می کند و در ابتدا با حل کننده Cadence Clarity 3D برای تجزیه و تحلیل الکترومغناطیسی سه بعدی (EM) و فناوری های Sigrity X برای یکپارچگی سیگنال پرسرعت (SI) و یکپارچگی توان (PI) کار می کند.

ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی به تیم‌های طراحی اجازه می‌دهد تا کل فضای طراحی را کاوش کنند و به سرعت و کارآمدی در طراحی بهینه همگرا شوند. این می‌تواند به تیم‌ها کمک کند تا از حداقل‌ها و ماکزیمم‌های محلی غیربهینه اجتناب کنند، در حالی که تغییرات را برای بررسی و کاوش بیشتر در فضای طراحی کامل نقشه‌برداری می‌کنند.

یک رابط کاربری انعطاف پذیر به مشتریان اجازه می دهد تا Optimality Explorer را از محیط های Clarity و Sigrity X فعال کنند.

مدیاتک از این ابزار برای طراحی‌های سریال‌ساز (SerDes) با سرعت بالا استفاده می‌کند که در آن یکپارچگی سیگنال یک عامل کلیدی طراحی است و ابزار Sigrity X از تجزیه و تحلیل سیگنال‌های تا فرکانس ۱۱۲ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

آرون یانگ و هاوارد یین، مدیران طراحی مدیاتک می‌گویند: «کاوشگر بهینه‌سازی Cadence و حل‌کننده سه‌بعدی شفافیت به ما این امکان را می‌دهند که به بهبود عملکرد 75 درصدی برای پروژه اخیر 112G PAM4 SerDes خود پی ببریم». به‌دلیل بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی Cadence که بهره‌وری تیم طراحی و در نهایت موفقیت محصول نهایی را تسریع می‌کند، بازگشت بهینه و از دست دادن درج، و شکل‌های موج TDR، به سرعت و کارآمد تعیین شد.

همچنین برای طراحی تراشه های هوش مصنوعی در Baidu و Ambarella استفاده می شود.

Canghai Gu، معمار ارشد تراشه Kunlunxin در غول چینی هوش مصنوعی بایدو، گفت: «حل‌کننده شفافیت 3 بعدی، سرعت و ظرفیت بی‌نظیری با دقت ثابت‌شده در طول پروژه نسل بعدی تراشه‌های هوش مصنوعی Kunlunxin ما ارائه کرد.

ما از حل‌کننده شفافیت سه بعدی برای مدل‌سازی و بهینه‌سازی کانال با سرعت بالا استفاده می‌کنیم. اکنون، با بهینه‌سازی اکسپلورر Cadence، مدت زمانی را که برای بهینه‌سازی عملکرد خط انتقال صرف می‌کنیم از ساعت‌ها به دقیقه‌ها کاهش دادیم. ما توانستیم پارامترهای فیزیکی محدودیت مسیریابی جفت دیفرانسیل پرسرعت را بسیار سریعتر از روش های قبلی تنظیم کنیم. زمان صرفه‌جویی شده را می‌توان برای بهینه‌سازی بخش‌های دیگر طراحی ما به‌گونه‌ای استفاده کرد که همه رابط‌های حیاتی در اوج عملکرد کار کنند.”

«در طراحی بسته‌بندی با سرعت بالا، بهینه‌سازی طراحی قبل از استفاده، فرآیندی مقرون‌به‌صرفه است. برای فرآیند بهینه‌سازی بسته‌های DDR، حل‌کننده شفافیت سه‌بعدی مجهز به Optimality Explorer Cadence ما را قادر می‌سازد تا بهترین پیکربندی پارامتر را کشف کنیم، معیارهای طراحی خود را در یک پنجره زمانی بسیار کوتاه‌تر برآورده کنیم، در نتیجه زمان ما را برای ورود به بازار افزایش می‌دهد و در عین حال ما را قادر می‌سازد عملکرد بالاتری ارائه دهیم. آلن ژو، معاون سخت‌افزار در آمبارلا، طراح چیپ هوش مصنوعی ایالات متحده، گفت.

مایکروسافت از این ابزار برای طراحی PCB استفاده کرد. ما به عنوان اولین پذیرنده کاوشگر سیستم هوشمند Cadence Optimality، بر عملکرد آن بر روی یک PCB انعطاف‌پذیر صلب با چندین ساختار و خطوط انتقال تاکید کردیم. بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی Optimality Explorer به ما این امکان را می‌دهد که طرح‌ها و روش‌های جدیدی را کشف کنیم که در غیر این صورت به آن‌ها نمی‌رسیدیم. کایل چن، مهندس سخت‌افزار اصلی مایکروسافت، گفت: Optimality Explorer هوشمندی را به حل‌کننده قدرتمند Clarity 3D اضافه می‌کند و به ما اجازه می‌دهد تا به هدف عملکرد خود با کارایی سریع برسیم.

بن گو، معاون تحقیق و توسعه واحد تجاری تجزیه و تحلیل سیستم چندفیزیکی در کادنس، گفت: برای سال‌ها، بهینه‌سازی در سطح سیستم بر اساس گردش کار انسان فشرده طراحی/نمونه اولیه/آزمایش/تصفیه و در نهایت ساخت بسیار ناکارآمد بوده است. . با قابلیت MDAO Optimality Explorer، اکنون می‌توان در کسری از زمان بهینه‌سازی در سطح سیستم، از IC تا بسته، PCB و سیستم را انجام داد.

Optimality Intelligent System Explorer اکنون برای انتخاب مشتریان از طریق دسترسی زودهنگام در دسترس است. در دسترس بودن عمومی در سه ماهه چهارم سال 2022 پیش بینی می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *