نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 5:41 ب.ظ

تنها 12 درصد از آمریکایی ها نیمی از گوشت گاو کشورشان را می خورند

30 آگوست 2023 – توسط دانشگاه تولان-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

یک مطالعه جدید نشان داده است که 12 درصد از آمریکایی‌ها مصرف نیمی از گوشت گاو مصرفی در یک روز را بخود اختصاص می دهند ، یافته‌ای که ممکن است به گروه‌های مصرف‌کننده و سازمان‌های دولتی کمک کند تا پیام‌های آموزشی درباره اثرات منفی مصرف گوشت گاو بر سلامتی و محیط‌زیست ایجاد کنند.

آن 12 درصد – به احتمال زیاد مردان یا افراد بین 50 تا 65 سال – چیزی را می خورند که محققان آن را مقدار نامتناسب گوشت گاو در یک روز می نامند ، این تمایز بر اساس آخرین دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها، که چهار اونس در روز ترکیبی از گوشت، مرغ و تخم مرغ برای کسانی که روزانه 2200 کالری می باشد.

این مطالعه که در ژورنال Nutrients منتشر شد، داده‌های بررسی ملی سلامت و تغذیه CDC را تجزیه و تحلیل کرد که وعده‌های غذایی بیش از 10000 بزرگسال را در یک دوره 24 ساعته ردیابی کرد. سیستم غذایی جهانی سالانه 17 میلیارد تن گازهای گلخانه ای منتشر می کند که معادل یک سوم کل گازهای گرمایش سیاره تولید شده توسط فعالیت های انسانی است. صنعت گوشت گاو سهم زیادی در این امر دارد و هشت تا 10 برابر بیشتر از مرغ و بیش از 50 برابر بیشتر از لوبیا کربن تولید می کند.

دیگو رز، نویسنده ارشد و مسئول این مطالعه، استاد و مدیر برنامه تغذیه در دانشکده دانشگاه تولان، گفت: «ما بر روی گوشت گاو به دلیل تأثیر آن بر محیط‌زیست و به دلیل داشتن چربی‌های اشباع بالا که برای سلامتی خوب نیست، تمرکز کردیم».

وی گفت که هدف از این مطالعه کمک به هدف قرار دادن برنامه های آموزشی یا کمپین های آگاهی بخشی برای کسانی است که مقادیر نامتناسب گوشت گاو مصرف می کنند. در زمانی که آگاهی از تغییرات اقلیمی بالاتر از همیشه است، ارسال پیام در مورد اثرات زیست محیطی تولید گوشت گاو بسیار مهم است.

رز گفت که او و همکارانش از این که درصد کمی از مردم مسئول چنین مصرف بی‌اندازه‌ای از گوشت گاو هستند «تعجب کرده‌اند»، اما هنوز مشخص نشده است که آیا این یافته‌ها برای طرفداران پایداری دلگرم‌کننده است یا خیر.از یک طرف، اگر فقط 12 درصد نیمی از مصرف گوشت گاو را به خود اختصاص دهد، اگر این 12 درصد را در اختیار داشته و، می‌توان سود بزرگی داشت. از سوی دیگر، آن 12 درصد ممکن است بیشترین مقاومت را در برابر تغییر داشته باشند.

این مطالعه همچنین نشان داد که کسانی که مصرف کنندگان گوشت گاو نامتناسب نبودند، به احتمال زیاد سیستم راهنمای غذایی MyPlate USDA را جستجو کرده بودند.

آملیا ویلیتس اسمیت، نویسنده اصلی مقاله و عضو فوق دکترا در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل گفت:

«این ممکن است نشان دهد که قرار گرفتن در معرض دستورالعمل‌های رژیم غذایی می‌تواند ابزار مؤثری در تغییر رفتارهای غذایی باشد، اما همچنین می‌تواند درست باشد که کسانی که از شیوه‌های تغذیه سالم یا پایدار آگاه بودند، احتمالاً از ابزارهای دستورالعمل‌های غذایی نیز آگاه هستند.».

از گوشت گاو مصرف شده در یک روز معین، تقریبا یک سوم از تکه های گوشت گاو مانند استیک یا بریسکت به دست می آید. اما شش منبع از 10 منبع برتر غذاهای مخلوط مانند همبرگر، بوریتو، تاکو، میت لوف یا اسپاگتی با سس گوشت بودند. برخی از این غذاها ممکن است فرصتی آسان برای افراد نامتناسب گوشت گاو باشد تا عادات غذایی خود را تغییر دهند.

ویلیتس اسمیت گفت: “اگر یک بوریتو می خورید، به همین راحتی می توانید به جای گوشت گاو مرغ بخواهید.”

افراد زیر 29 سال و بالای 66 سال کمترین احتمال مصرف مقدار زیادی گوشت گاو را داشتند. رز گفت که این نشان می دهد که نسل جوان ممکن است علاقه بیشتری به کاهش اثرات تغییرات آب و هوا داشته باشد.

رز گفت: “در نسل جوان امید وجود دارد، زیرا سیاره آنهاست که آنها به ارث خواهند برد .من در کلاس‌هایم دیده‌ام که آنها به رژیم غذایی، تأثیر آن بر محیط‌زیست علاقه‌مند هستند و در مورد آن چه کاری می‌توانند انجام دهند.»

علاوه بر رز و ویلیتس اسمیت، نویسندگان این مطالعه شامل دکتر کیلیا اومالی، استادیار بالینی تولین و هارمونی اودینگا، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد بهداشت عمومی تولان هستند.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *