نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 8:15 ق.ظ

قانونگذاران اتحادیه اروپا ممنوعیت خودروهای موتور احتراقی در سال 2035 را تایید کردند

8 ژوئن 2022

مکانیک فردریک میستر در گاراژی در مارسی، جنوب فرانسه،  8 ژوئن 2022، روی یک ماشین موتور احتراقی کار می‌کند. پارلمان اروپا  در مورد کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط نیروگاه‌ها، کارخانه‌ها، هواپیماها و اتومبیل‌ها رای می‌دهد. بسته قانونی، که شامل ممنوعیت پیشنهادی اتحادیه اروپا برای خودروهای موتور احتراقی در سال 2035 است، با هدف کاهش 55 درصدی گازهای گلخانه‌ای اروپا در سال 2030 در مقایسه با سطوح سال 1990 و قرار دادن بلوک در مسیر بی‌طرفی آب‌وهوایی تا اواسط قرن است. اعتبار: AP Photo/Daniel Cole

پارلمان اروپا  با پیشنهاد ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراقی در سال 2035، به دنبال تشدید مبارزه با تغییرات آب و هوایی از طریق توسعه سریع تر خودروهای الکتریکی بود.

مجمع اتحادیه اروپا در استراسبورگ فرانسه رای داد تا خودروسازان را ملزم کند تا انتشار گاز دی اکسید کربن را تا اواسط دهه آینده 100 درصد کاهش دهند. این دستور به معنای ممنوعیت فروش خودروهای جدید بنزینی یا دیزلی در بلوک 27 کشوری است.

قانونگذاران اتحادیه اروپا همچنین کاهش 55 درصدی CO2 از خودروها را در سال 2030 در مقایسه با سال 2021 تأیید کردند. این اقدام به تعهد موجود صنعت خودرو برای کاهش تخلیه CO2 به طور متوسط ​​37.5 درصد در پایان دهه نسبت به سال گذشته عمیق تر می شود.

طرفداران محیط زیست از تصمیمات مجلس استقبال کردند. حمل و نقل و محیط زیست، یک ائتلاف مستقر در بروکسل، گفت که این رای “یک شانس مبارزه برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی فراری” را ارائه می دهد.

اما گروه لابی صنعت خودرو آلمان VDA از این رای انتقاد کرد و گفت که عدم وجود زیرساخت شارژ در اروپا را نادیده می گیرد. این گروه همچنین گفت که این رای “تصمیمی علیه نوآوری و فناوری” است و اشاره ای به درخواست های صنعت مبنی بر معافیت سوخت های مصنوعی از این ممنوعیت است که قانونگذاران اروپایی آن را رد کردند.

در صورت تصویب توسط کشورهای اتحادیه اروپا، ضرب الاجل سال 2035 به ویژه برای خودروسازان آلمانی سخت خواهد بود که روی خودروهای قدرتمند و گران قیمت با موتورهای احتراقی تمرکز کرده اند در حالی که در مورد خودروهای الکتریکی از رقبای خارجی عقب هستند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *