نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 5:47 ب.ظ

دانشمندان چینی برای اولین بار با موفقیت خوک ها را با استفاده از هوش مصنوعی بدون دخالت انسان شبیه سازی کردند

روپندرا برهامبت -07 ژوئن 2022 -برت سایلس/پکسل

تیمی از محققان کالج هوش مصنوعی در دانشگاه Nankai در چین یک روش کاملاً خودکار برای ایجاد شبیه‌سازی خوک توسعه داده‌اند. برای اولین بار، هفت بچه خوک سالم شبیه سازی شده از یک مادر جایگزین در ماه مارس بدون هیچ گونه مداخله انسانی با استفاده از همین روش به دنیا آمدند.

چین در حال حاضر بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده گوشت خوک در جهان است. جمعیت خوک در این کشور بیش از 400 میلیون است و مصرف گوشت خوک بین 30 تا 35 کیلوگرم به ازای هر نفر است. سهم بزرگی از گوشتی که در چین خورده می شود، گوشت خوک است و ذخایر موجود در این کشور هرگز برای پاسخگویی به تقاضا کافی نیست. به همین دلیل است که چین مجبور است سالانه میلیون ها تن گوشت خوک گران قیمت وارد کند. حتی در سال 2021، این کشور 3.31 میلیون تن گوشت خوک خریداری کرد.

لیو یاووی، یکی از محققان دانشگاه نانکای، معتقد است که روش شبیه‌سازی خودکار خوک با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند جمعیت خوک‌های چین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و این کشور را در تولید گوشت خوک کاملاً خودکفا کند.

روش شبیه سازی خوک رباتیک جایگزین بهتری است

یک واقعیت مهم این است که گوشت خوک از کلون های خوک با گوشت های آزمایشگاهی یکسان نیست، زیرا دومی از سلول های کشت شده تهیه شده در شرایط آزمایشگاهی ایجاد می شود. در مقابل، اولی از سلول های یک خوک اصلی تولید می شود. جالب اینجاست که از سلول های حیوانات شبیه سازی شده نیز می توان برای تولید گوشت پرورش یافته در آزمایشگاه نیز استفاده کرد. روش هایی که در حال حاضر برای شبیه سازی حیوانات یا شبیه سازی خوک استفاده می شود نیاز به مشارکت انسان در مراحل مختلف دارد.

این باعث افزایش خطر خطا در حین شبیه سازی می شود و چندین عارضه دیگر را در بر می گیرد. برای مثال، انتقال هسته‌ای سلول‌های سوماتیک (SCNT)، یک روش محبوب شبیه‌سازی حیوانات، به انسان نیاز دارد تا هسته را از سلول تخم حیوانی جدا کند تا یک سلول سوماتیک (قادر به تولید هر بافتی برای تسهیل شبیه‌سازی) در آن قرار گیرد. محل. در طول این فرآیند، سلول های ظریف اغلب به دلیل دخالت انسان آسیب دیده یا آلوده می شوند.

پان دنگکه، دانشمند کشاورزی چینی که به دلیل ابداع روش شبیه سازی خوک ها با استفاده از روبات ها شناخته می شود، قبلا هزاران شبیه سازی خوک را با استفاده از SCNT ایجاد کرده بود. با توجه به مشکلات و مبارزات فیزیکی که در طول فرآیند با آن مواجه شد، دنگکه در نهایت دچار مشکلات شدید کمردرد شد. او معتقد است که روش جدید خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که بخش شبیه‌سازی خوک را متحول کند.

تیم دانشگاه نانکای همچنین در سال 2017 خوک‌ها را با استفاده از روبات‌ها شبیه‌سازی کردند، اما این فرآیند نیازمند تلاش انسان‌ها بود. محقق Yaowei پیشنهاد می‌کند که در مقایسه با شبیه‌سازی خوک توسط انسان، میزان موفقیت شبیه‌سازی رباتیک خوک با روبات‌ها بسیار بالاتر است. آنها در طول فرآیند هیچ خطایی مرتکب نمی شوند یا به سلول ها آسیب نمی رسانند.

بنابراین این بار، آنها یک فرآیند شبیه‌سازی کاملاً خودکار ایجاد کردند که شامل هیچ عملیات انسانی نمی‌شد. Yaowei در توضیح بیشتر کارایی روش شبیه‌سازی خوک با هوش مصنوعی خود گفت: «سیستم مجهز به هوش مصنوعی ما می‌تواند فشار داخل سلول را محاسبه کند و ربات را به سمت استفاده از حداقل نیرو هدایت کند تا فرآیند شبیه‌سازی را تکمیل کند، که آسیب سلولی ناشی از دست انسان را کاهش می‌دهد. “

علاوه بر این، از آنجایی که فرآیند خودکار نیازی به دخالت انسانی ندارد، محققان را از مشکلات فیزیکی که در طول روش‌های شبیه‌سازی سنتی با آن‌ها مواجه بودند، نجات می‌دهد. مطالعه ای که جزئیات این تکنیک شبیه سازی مبتنی بر هوش مصنوعی را پوشش می دهد هنوز منتشر نشده است. با این حال، محققان ادعا می کنند که اجرای موفقیت آمیز رویکرد آنها می تواند به افزایش تولید گوشت خوک در چین و پیشبرد استراتژی های شبیه سازی حیوانات در سراسر جهان کمک کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *