نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 4:08 ق.ظ

پیش‌بینی می‌شود که کریپتو ظرف یک دهه از سرمایه‌گذاری‌های سنتی پیشی بگیرد.

– کپی رایت Canva

توسط Pascal Davies • به روز رسانی: 27/04/2022

بر اساس نظرسنجی یک سرویس صرافی رمزارزها طی 10 سال آینده شاهد پذیرش جهانی خواهند بود.

Bitstamp بیش از 28000 سرمایه گذار از 23 کشور در سراسر آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه را مورد بررسی قرار داد.

این نظر سنجی نشان داد که 88 درصد از پاسخ دهندگان نهادی و 75 درصد از سرمایه گذاران خرد معتقدند که کریپتو در طی یک دهه شاهد پذیرش جریان اصلی خواهد بود.این نظرسنجی همچنین نشان داد که 80 درصد دیگر از سرمایه گذاران نهادی گزارش دادند که ارزهای دیجیتال از سرمایه گذاری سنتی پیشی خواهند گرفت.

آیا بیت کوین در آستانه تبدیل شدن به یک ارز ذخیره است؟

سطح اعتماد به ارز دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی بالا است، به طوری که 71 درصد از متخصصان سرمایه گذاری و 65 درصد از سرمایه گذاران روزمره اظهار داشتند که به ارزهای دیجیتال اعتماد دارند.

اما این نظرسنجی نشان داد که اعتماد در سطح جهانی بیشتر توسط کشورهای در حال توسعه هدایت می شود.

Bitstamp گفت: «در جایی که اعتماد به سیستم مالی سنتی کم است: به عنوان مثال، در اقتصادهای نوظهور، 79 درصد معتقدند که ارزهای دیجیتال در مقایسه با 62 درصد بازارهای مالی توسعه یافته تر، قابل اعتمادتر هستند.

سال گذشته، السالوادور به طور رسمی بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی پذیرفت. در حالی که برخی از این اقدام استقبال کردند، اما به دلیل نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال با واکنش و اعتراض مواجه شد.

بیت کوین آخرین بالاترین قیمت خود را در اکتبر سال گذشته با 61000 دلار (56000 یورو) مشاهده کرد و در یک مارپیچ ثابت نزولی قرار داشت و در حدود 39000 دلار (36000 یورو) بود.

این نظرسنجی نشان داد که سایر ابزارهای سرمایه گذاری در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) نیز سطوح بالایی از اعتماد را نشان می دهند و افزودند که سکه های پایدار، NFT ها و بلاک چین در بین سرمایه گذاران خرده فروشی و نهادی در حال افزایش هستند.

با این حال، این نظرسنجی همچنین می گوید که یک “مانع کلیدی” برای سرمایه گذاری در کریپتو اعتماد به مقررات است. تقریباً نیمی از سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی که مورد بررسی قرار گرفتند گفتند که ارزهای دیجیتال را غیرقانونی می‌دانند.

در این نظرسنجی آمده است: «این نشان‌دهنده نیاز به مقررات قوی‌تر به منظور افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران خرده‌فروش به ارزهای دیجیتال است که بیت‌استمپ از آن حمایت می‌کند».

دولت‌ها در سراسر جهان شروع به حمایت از مقررات ارزهای دیجیتال کرده‌اند. در اوایل این ماه، پارلمان اروپا به قوانین جدید ردیابی برای ارائه دهندگان دارایی های رمزنگاری رای داد که از آنها می خواهد اطلاعات دارندگانی را که با آنها تعامل دارند جمع آوری کنند.

قوانین پیشنهادی باعث نگرانی مالکان ارزهای دیجیتال شده است که نگران پیامدهای آن برای حریم خصوصی خود هستند.جولیان ساویر، مدیرعامل Bitstamp گفت: «پذیرش کریپتو و سایر دارایی‌های دیجیتال با سرعتی بی‌سابقه در حال پیشرفت است.ما شاهد افزایش علاقه در سال‌های پس از همه‌گیری بوده‌ایم، و کریپتو اکنون بخشی از گفتگوهای گسترده‌تر در مسائل کلان اقتصادی جهانی است.نظرسنجی ما چیزی را نشان می‌دهد که ما در مدت طولانی از آن حمایت کرده‌ایم: صحبت در مورد بقای دارایی‌های دیجیتال کاملاً به پایان رسیده است – اکنون سؤال در مورد تکامل است.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *