نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 6:19 ق.ظ

خطوط هوایی آلاسکا در تلاش برای ارائه دستمزد مضاعف به مهمانداران و رفع کمبود نیروی انسانی

مارس 23، 2022 – لزلی جوزف – یک هواپیمای بوئینگ 737-990 که توسط خطوط هوایی آلاسکا اداره می شود، در 24 آگوست 2019 از فرودگاه JFK در محله کوئینز شهر نیویورک بلند می شود. بروس بنت | گتی ایماژ

خطوط هوایی آلاسکا به خدمه پرواز دو برابر پرداخت می کند تا سفرهای اضافی را در بهار امسال انجام دهند، به این امید که از کمبود نیروی انسانی پیش از جهش بیشتر تقاضای سفر در ماه های آینده جلوگیری کنند.

خطوط هوایی در اواخر سال گذشته برای جلوگیری از کمبود کارکنان در تعطیلات شلوغ پایان سال، مشوق هایی مانند پاداش و تا سه برابر دستمزد به خلبانان و خدمه پرواز در نظر گرفتند، اما موجی از کووید omcron همچنان خدمه را کنار گذاشته و منجر به لغو هزاران پرواز شده است.

پیشنهاد آلاسکا نشان می‌دهد که شرکت هواپیمایی حاضر است برای جلوگیری از اختلالات پروازی ناشی از کمبود کارکنان، هزینه بیشتری به خدمه بپردازد، مشکلی که می‌تواند به سرعت در شبکه یک شرکت هواپیمایی گسترش یابد. این انگیزه زمانی شروع می شود که خدمه پرواز بیش از 100 سفر به ازای هر دستمزد در ماه انجام می دهند که به طور کلی بر اساس طول سفر محاسبه می شود.

آلاسکا در بیانیه ای گفت: «مانند بسیاری از خطوط هوایی دیگر، ما با چالش های کارکنان عمومی مواجه هستیم. در پاسخ، ما به مهمانداران هواپیما برای پر کردن شکاف‌های کارکنان برای مدت کوتاهی در بهار امسال، مشوق‌های پرداختی را پیشنهاد می‌کنیم.»

این ایرلاین اخیراً 165 مهماندار جدید را استخدام کرده و آموزش داده است و قصد دارد در ژوئن امسال 700 نفر دیگر را به هواپیمایی بیاورد. این شرکت تا پایان سال 2021 بیش از 5500 خدمه پرواز داشت. آلاسکا پنجمین شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده با بیش از 120 مقصد در آمریکای شمالی و هاب در ساحل غربی و آلاسکا است.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *