نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 2:23 ب.ظ

مرکز جهانی جدید انرژی پاک توسط دانشگاه بیرمنگام هدایت می شود

21 سپتامبر 2023 – دانشگاه بیرمنگام

مرکز جهانی انرژی پاک و راه‌حل‌های حمل‌ونقل (CLEETS) که توسط تحقیقات و نوآوری بریتانیا تأمین مالی می‌شود، بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از حمل‌ونقل جاده‌ای تمرکز می‌کند و از سه منطقه به عنوان مطالعات موردی استفاده می‌کند: میدلندز غربی و ولز جنوبی در بریتانیا، و بزرگ. منطقه دریاچه های بزرگ ایالات متحده

دانشگاه بیرمنگام که 3.2 میلیون پوند بودجه برای این مرکز دریافت کرده است، توسط دانشگاه کاردیف به عنوان شریک پروژه بریتانیا ملحق شده است. موسسه Discovery Partners، بخشی از سیستم دانشگاه ایلینویز، با دریافت کمک 5 میلیون دلاری از بنیاد ملی علوم، این پروژه را در ایالات متحده رهبری خواهد کرد.

حمل و نقل یک بخش حیاتی از زندگی روزمره است و برای اقتصاد و رفع نیازهای جوامع حیاتی است. با این حال، انتشار گازهای گلخانه ای از این بخش مسئول 24 درصد از کل انتشارات بریتانیا است.CLEETS استراتژی های حمل و نقل پایدار و عادلانه ای را توسعه خواهد داد که کارایی سفر و انرژی را بهبود می بخشد، وضعیت زیرساخت انرژی حمل و نقل را ارزیابی می کند و آن را برای سرعت بخشیدن به انتقال به انرژی پاک بدون آلایندگی و وسایل نقلیه متصل، و همچنین مدل تاثیر آنها بر تغییرات آب و هوا را بهینه می کند.

این مرکز در بریتانیا توسط دکتر جاناتان رادکلیف، خواننده سیستم‌های انرژی و سیاست در دانشگاه بیرمنگام، با یک تیم بین‌رشته‌ای متشکل از دانشگاهیان که در تقاضای انرژی و حمل‌ونقل، کیفیت هوا و سلامت، و حکمرانی محلی تخصص دارند، رهبری خواهد شد.

دکتر رادکلیف گفت: «طراحی یک سیستم حمل‌ونقل بدون کربن که نیازهای اقتصاد و جوامع را برآورده می‌کند، در عین حال که منصفانه و انعطاف‌پذیر است، نیاز به رویکردی دارد که تحقیقات از رشته‌های مختلف را با بخش خصوصی و سیاست‌گذاری ادغام کند. کربن زدایی حمل و نقل به طور پیچیده ای با سیستم انرژی همراه خواهد بود، بنابراین ما به یک رویکرد مشترک نیاز داریم. این مرکز جهانی به ما این فرصت را می دهد تا راه حل هایی را در بریتانیا و ایالات متحده در مقیاسی توسعه دهیم که بتواند شهرها و مناطق ما را متحول کند.

آشیش شارما، رهبر اقلیم و پایداری شهری در موسسه Discovery Partners و مدیر مرکز جهانی CLEETS گفت: «تغییر آب و هوا یک مشکل جهانی است اما راه‌حل‌های آن محلی است. از طریق این منابع مشترک، ما قادر خواهیم بود تأثیر پیش‌بینی‌شده سناریوهای تغییر سیاست برای کاهش انتشار کربن را آزمایش و کمی کنیم و در عین حال از فرصت‌های اقتصادی، انعطاف‌پذیری نیروی کار و سلامت عمومی نیز حمایت کنیم. من مشتاقانه منتظر همکاری با جاناتان و تیم دانشگاه بیرمنگام در این تحقیق مهم هستم.

پروفسور رابین میسون، معاون بین‌الملل دانشگاه بیرمنگام گفت: «خوشحالم که دانشگاه بیرمنگام مرکز جهانی CLEETS را رهبری خواهد کرد. این دانشگاه در تحقیقات انرژی و محیط زیست پیشرو است و این آخرین اعلامیه گواهی بر کار باورنکردنی است که توسط دانشگاهیان برجسته جهان مانند جاناتان انجام می شود.

دانشگاه بیرمنگام یک مشارکت راهبردی طولانی مدت با دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپین دارد: دهمین سالگرد آن در سال 2024 است و چه راهی بهتر از تأسیس این مرکز برای نشان دادن آن. ما مشتاقانه منتظر دهه آینده تعامل با UIUC هستیم و با همکاری با دانشگاه کاردیف و DPI به عنوان مرکز جهانی کار خود را آغاز می کنیم.

Dame Ottoline Leyser، مدیر عامل UKRI، گفت: “برنامه ساخت آینده سبز UKRI با هدف استفاده از قدرت تحقیق و نوآوری برای مقابله با بخش هایی که به سختی کربن زدایی می شوند، در اقتصاد ما است. ما از شراکت با سازمان های خواهر خود در ایالات متحده، کانادا و استرالیا برای تسریع پیشرفت به سوی این هدف حیاتی هیجان زده هستیم.

سرمایه‌گذاری ترکیبی ما در مراکز جهانی، همکاری بین‌المللی و بین‌رشته‌ای با هدایت نوآورانه و پژوهشگران هیجان‌انگیز را قادر می‌سازد تا انتقال انرژی را پیش ببرند. من مشتاقانه منتظر دیدن راه حل های خلاقانه ای هستم که از طریق این همکاری های جهانی ایجاد شده است.

دانشگاه بیرمنگام همچنین در مرکز فناوری‌های تولید هیدروژن جهانی (HyPT) که شامل شرکای در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و استرالیا است، با کنسرسیوم بریتانیا به رهبری دانشگاه کرانفیلد و شامل دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه کمبریج و امپریال کالج لندن. این مرکز جهانی پوشش گسترده ای از تمام فناوری های اصلی برای شبکه ارائه می دهد.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *