نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 12:20 ق.ظ

طرح جدید نوآوری اروپا سرعت خود را افزایش می دهد

21 سپتامبر 2023 -نوشته گودا نایوکایتته

طبق یک ردیاب جدید، یک سال از راه اندازی آن، اتحادیه اروپا و کشورهای مرتبط با Horizon Europe در حال خرید برنامه نوآوری جدید اروپا (NEIA) هستند.

این ردیاب که این هفته منتشر شد، 169 طرحی را ترسیم می‌کند که کشورها برای حمایت از برنامه به‌روز کرده‌اند، برنامه‌ای که در ژوئیه گذشته برای ارتقای توسعه و افزایش فناوری‌ها برای رسیدگی به چالش‌های اجتماعی جهانی، مانند تغییرات آب و هوایی راه‌اندازی شد.

برنامه با تمرکز بر چالش های پیچیده علمی و مهندسی که پیش بینی می شود موج بزرگ بعدی نوآوری را تقویت کند، فناوری عمیق را در هسته خود قرار می دهد. منطق این است که در حالی که اتحادیه اروپا در موج های قبلی نوآوری متمرکز بر خدمات از چین و ایالات متحده عقب افتاده است، می تواند در آینده پیشتاز باشد.

برای تحقق این جاه‌طلبی، NEIA در نظر دارد با کاستی‌های عمده بازار و شکاف‌های مهارتی که منجر به پتانسیل‌های محقق نشده، با رویگردانی استعدادها و شرکت‌ها از اروپا و جستجوی فرصت‌ها در جاهای دیگر می‌شود، مقابله کند.

به عنوان یک مثال، با توجه به این واقعیت که سرمایه گذاران خطرپذیر اروپایی نسبت به همتایان چینی و آمریکایی ریسک گریزتر هستند، کمیسیون اقدام به افزایش مقیاس اروپایی برای سرمایه ریسک را برای جذب منابع دست نخورده سرمایه خصوصی تنظیم کرد. در ماه مه امسال، رهبران سرمایه گذاران نهادی بزرگ از جمله صندوق های بازنشستگی، شرکت های بیمه و مدیران دارایی، توسط کمیسیون گرد هم آمدند تا درباره چگونگی افزایش سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر بحث کنند.

در همین حال، نابرابری های بزرگی بین مناطق مختلف اتحادیه اروپا از نظر ظرفیت نوآوری وجود دارد. برای رسیدگی به این موضوع، کمیسیون از ایجاد دره‌های نوآوری منطقه‌ای حمایت می‌کند و به کشورهای عضو و مناطق کمک می‌کند تا حداقل 10 میلیارد یورو را به پروژه‌های نوآوری بین منطقه‌ای، از جمله در نوآوری با فناوری عمیق، هدایت کنند. کمیسیون همچنین از کشورهای عضو برای تقویت نوآوری در همه مناطق از طریق استفاده یکپارچه از سیاست انسجام و بودجه های Horizon Europe حمایت می کند.

پنج هدف برنامه عبارتند از: کمک به شرکت‌ها در افزایش مقیاس. امکان آزمایش و تدارکات عمومی تقویت اکوسیستم های نوآوری؛ پرورش استعداد؛ و ابزارهای سیاست گذاری را بهبود بخشد. برنامه اصلی 25 اقدام را در پنج هدف تعیین می کند، اما کشورها نیز تشویق می شوند تا پروژه های خود را راه اندازی کنند. از همان ابتدا، کمیسیون اصرار داشت که موفقیت این طرح به جامعه نوآور و دولت ها بستگی دارد که آن را خریداری کنند.

این طرح میراث کمیسر سابق تحقیقات اتحادیه اروپا ماریا گابریل است که در ماه مه پست خود را ترک کرد تا به تشکیل یک دولت ائتلافی در زادگاهش بلغارستان کمک کند.

در مجموع 20 کشور عضو اتحادیه اروپا و کشورهایی که در برنامه تحقیقاتی 95.5 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا مشارکت دارند، ابتکارات خود را گزارش کرده اند.

علاقه بیشتر به اروپای غربی و شمالی و کشورهای مرتبط Horizon در بالکان و شرق بیشتر است.

اتریش، بلژیک، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، جمهوری مقدونیه شمالی، مونته نگرو، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئد و ترکیه خریدار آن هستند.

این کشورها در مجمع شورای نوآوری اروپا که نمایندگان سیاست نوآوری کشورهای عضو و کشورهای مرتبط افق را گرد هم می آورد، ملاقات کرده و اقدامات خود را ارائه می دهند.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *