نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 6:20 ب.ظ

یک استارتاپ می خواهد تا سال 2024 اینترنت پرسرعت را در ماه ارائه کند

کریس یانگ -21 مارس 2022 -ماهواره هایی که به دور ماه می چرخند. نزوکا جان/iStock

استارت آپی به نام Aquarian Space اعلام کرد که به تازگی 650000 دلار سرمایه اولیه دریافت کرده است تا روی توسعه یک اتصال اینترنت پهنای باند که زمین، ماه و شاید حتی مریخ را به هم متصل کند، کار کند.

این شرکت روز پنجشنبه 17 مارس اعلام کرد که از Draper Associates بودجه دریافت کرده است. طبق گزارش اسپیس، این شرکت قصد دارد اولین سیستم قمری خود را تا سال 2024 مستقر کند.

Aquarian Space در وب‌سایت خود می‌گوید که اگرچه انسان‌ها میلیاردها دلار برای پرتاب مأموریت‌های فضایی برای مقاصد علمی هزینه می‌کنند، «توانایی‌های ارتباطی محدود در فضای بین سیاره‌ای» باعث می‌شود که «تنها امکان انتقال بخشی از داده‌های علمی حیاتی که از جمع‌آوری می‌کنیم وجود داشته باشد. ما می توانیم بهتر از این کار کنیم.”

Aquarian قصد دارد سیستمی به نام Solnet با استفاده از شبکه های ماهواره ای تحویل پرسرعت با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه ایجاد کند. این استارت‌آپ مشخصات کمی منتشر کرده است، اما می‌گوید در حال انجام بررسی‌های فنی با شرکای آمریکایی است که برخی از آنها از برنامه خدمات باربری ماه تجاری (CLPS) ناسا هستند. CLPS توسط ناسا برای جلب حمایت بخش خصوصی در ساخت ماشین های قمری برای ماموریت های آتی آرتمیس به ماه راه اندازی شد.

کلی لارسون، مدیر عامل Aquarian Space در بیانیه ای گفت: در سال 2021، 13 فرودگر، مدارگرد و مریخ نورد روی ماه و اطراف آن وجود داشت. او افزود: “تا سال 2030، ما حدود 200 عدد خواهیم داشت که یک اقتصاد چند میلیارد دلاری قمری ایجاد می کند. اما این نمی تواند بدون ارتباطات محکم و قابل اعتماد زمین به ماه اتفاق بیفتد.”

البته، Aquarian تنها شرکتی نیست که زیرساخت های ارتباطی برای فضا ایجاد می کند. اسپیس ایکس اخیراً به دلیل استفاده از ماهواره‌های اینترنتی Starlink خود برای کمک به مردم روی زمین در بحبوحه تهاجم روسیه به این کشور، در ارتباط با اوکراین باقی بمانند. همین شبکه از ماهواره ها به زودی برای ارتباط فضایی توسط ماموریت غیرنظامی Polaris Dawn که برای اواخر امسال برنامه ریزی شده است، آزمایش خواهد شد.

با این حال، ناسا همچنین هشدار داده است که استارلینک این پتانسیل را دارد که تشخیص یک سیارک بالقوه فاجعه‌بار در مسیر برخورد با زمین را برای ستاره‌شناسان دشوارتر کند. در مقابل، Aquarian Space در وب‌سایت خود می‌گوید که ماهواره‌هایش داده‌های دفاعی سیاره‌ای از جمله تشخیص سیارک و همچنین آگاهی از وضعیت فضایی (SSA) را برای دفاع از ماه ارائه می‌کنند.

Aquarian Space باید سخت کار کند تا خود را از Starlink و SpaceX، بزرگترین شریک ناسا در سال های اخیر متمایز کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *