نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 10:59 ق.ظ

اولین پالایشگاه زیستی در مقیاس بزرگ اروپا برای تبدیل جلبک به سوخت در ترکیه

اندی کوربلی -17 مارس 2022 -دانشگاه İMBİYOTAB Bogazici

اولین پالایشگاه زیستی در مقیاس بزرگ اروپا برای تبدیل جلبک به سوخت و مواد اولیه در ساحل دریای سیاه استانبول تکمیل شد.این پالایشگاه که به‌منظور ایجاد یک اقتصاد زیستی جدید، انرژی خود را کاملاً از انرژی باد تأمین می‌کند، ریزجلبک‌ها و گونه‌های ماکروجلبک‌ها را به سوخت جت، مواد اولیه، مکمل‌ها و کودهای کربن منفی تبدیل می‌کند.

آنها کربن منفی هستند زیرا جلبک ها مانند گیاهان CO2 را جذب می کنند، اما بسیار سریعتر و در مقادیر بسیار بیشتر از گیاهانی مانند درختان. هنگامی که به محصولات تبدیل می شود، مقدار بیشتری از کربن خارج شده از اتمسفر نسبت به تولید آزاد شده در حبس باقی می ماند، بنابراین کربن منفی است.

این پروژه با مشارکت دولت ترکیه و اتحادیه اروپا تأمین مالی شده است و تنها یکی از تعدادی از ابتکارات است که پروژه مستقل نامیده می شود. این پالایشگاه زیستی که در پردیس ساریتپه دانشگاه بوغازیچی قرار دارد، می تواند سالانه 1200 تن جلبک را پردازش کند.

گزارش‌ها درباره این پالایشگاه می‌گویند که از جلبک‌ها برای تولید سوخت جت استفاده می‌شود که وقتی با سوخت‌های فسیلی 5 تا 10 درصد مخلوط شود، تا پایان سال به پروازهایی که استانبول را ترک می‌کند، انرژی می‌دهد.

جلبک ها، به عنوان جزئیات پروژه مستقل، همچنین می توانند برای جذب فسفر و نیتروژن استفاده شوند: دو نهاده معمولی و مهم کشاورزی که به دلیل فرسایش خاک سطحی ناشی از کشاورزی صنعتی، منابع آب شیرین و ساحلی را به شدت آلوده کرده اند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *