نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 8:34 ب.ظ

بازسازی زنجیره تامین آمریکا، یک وسیله نقلیه الکتریکی در یک زمان

3 آگوست 2023 -shutterstock/TierneyMJ

Stardust Power اولین پالایشگاه لیتیوم مرکزی در ایالات متحده را توسعه می دهد تا تقاضای فوق العاده برای لیتیوم درجه باتری را برآورده کند.

اختلالات جهانی در بازارهای انرژی، درگیری‌های ژئوپلیتیکی و مسائل کلان اقتصادی، مانند تغییرات آب و هوایی، انگیزه‌ای به فشار برای انتقال انرژی ایالات متحده و تلاش برای انتشار خالص کربن صفر کرده است. لیتیوم یک ماده معدنی ضروری  و به عنوان یک منبع حیاتی مورد نیاز برای باتری های وسایل نقلیه الکتریکی (EV) است.

بازار لیتیوم ایالات متحده

در حالی که خودروهای الکتریکی تقاضا برای مواد معدنی حیاتی را افزایش داده اند، مصرف لیتیوم ایالات متحده به شدت به واردات وابسته است. و امروزه در ایالات متحده ظرفیت پالایشی برای لیتیوم با درجه خلوص باتری وجود ندارد و این کشور را به شدت به چین وابسته می کند و در معرض شوک های ژئوپلیتیکی قرار می گیرد.

چین، امروزه انحصار تولید لیتیوم با درجه باتری را در اختیار دارد که به بازار خودروهای الکتریکی می رود. تا 85 درصد از منابع لیتیوم برای پالایش به چین فرستاده می شود و سپس به تولیدکنندگان فروخته می شود. ایالات متحده در حال حاضر تنها یک دارایی قابل توجه لیتیوم درجه باتری در نوادا دارد که تقریباً 5000 تن در سال تولید می کند در حالی که تخمین زده می شود 500000 متریک تن در سال لیتیوم تصفیه نشده مورد نیاز برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی در آینده بسیار نزدیک نیاز است . چندین شرکت، از جمله تسلا، در حال توسعه پالایشگاه های لیتیوم برای کمک به تولید خودروهای الکتریکی هستند. اما کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

تنش های ژئوپلیتیکی نیاز به تولید لیتیوم باتری در آمریکا را بیشتر می کند.

چین اخیراً تهدید کرده است که صادرات عناصر کمیاب خاکی به ایالات متحده را قطع خواهد کرد – اقدامی که بسیاری از افراد داخلی آن را تهدیدی پنهان برای تهدید به ممنوعیت صادرات لیتیوم می دانند. وزارت دفاع این تهدید را به وضوح می بیند و اقداماتی را برای حمایت از تولید لیتیوم آمریکا انجام داده است. بنابراین، این سؤال باقی می‌ماند: چگونه می‌توانیم واقعاً به توسعه زنجیره تأمین لیتیوم آمریکا، بازگرداندن پایگاه صنعتی آن و تضمین استقلال انرژی این کشور کمک کنیم؟»

در استارداست پاور، ما به دنبال این هستیم که نقش خود را در توسعه تاسیسات جدید پالایش لیتیوم با درجه خلوص باتری در مرکز ایالات متحده انجام دهیم. زمانی که کارخانه Stardust به طور کامل راه اندازی شود، انتظار می رود که سالانه 50000 تن لیتیوم باتری با کیفیت بالا تولید کند – که هنوز بسیار کمتر از آنچه برای تامین نیازهای رو به رشد انرژی آمریکا مورد نیاز است، است. راه حلی برای تولیدکنندگان لیتیوم آمریکایی ارائه می دهد که ممکن است نتوانند پالایشگاه های لیتیوم خود را توسعه دهند. آمریکا به یک رویکرد اکوسیستمی قوی برای حل این شکاف عرضه حیاتی در دراز مدت نیاز دارد. در حالی که استرالیا و کانادا، در میان سایر کشورها، فعال بوده اند، آمریکا به شرکت های لیتیوم آمریکایی نیاز دارد.

تقویت زنجیره تامین لیتیوم باتری آمریکا

با وجود بیش از 25 کارخانه گیگا که در حال حاضر در سراسر ایالات متحده در حال توسعه هستند، نیاز شدیدی به ظرفیت ملی پالایش لیتیوم با درجه باتری وجود دارد تا همزمان با تولید باتری، زنجیره های تامینی را ایجاد کند که از نظر لجستیکی سالم و مقرون به صرفه باشند.

سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های پایین‌دستی خودروهای برقی و کارخانه‌های باتری از سرمایه‌گذاری در استخراج لیتیوم بالادستی پیشی گرفته است. در واقع، مشاور مواد باتری Benchmark Minerals محاسبه می‌کند که زنجیره تامین برق پایین دستی با سرعتی دو برابر سرعت استخراج و پردازش بالادستی در حال رشد است.

ما بر این باوریم که زنجیره‌های تامین آینده منطقه‌ای‌تر خواهند شد و مکان مرکزی ایالات متحده را نه تنها برای تامین کارخانه‌ها، بلکه برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل ریلی نیز کلید خواهند زد.خوشبختانه، به نظر می رسد دولت بایدن، کنگره و ایالت ها اهمیت تامین امنیت آینده انرژی آمریکا را درک کرده اند. در حال حاضر حرکت قوی پشت انتقال انرژی امروز وجود دارد، از جمله:

     قانون کاهش تورم 2022 که بیش از 350 میلیارد دلار را به امنیت انرژی اختصاص می دهد و همچنین اعتبار مالیاتی را برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی جدید و دست دوم ارائه می دهد.

     کالیفرنیا فروش خودروهای گازسوز را از سال 2035 ممنوع کرد. و

     وزارت خارجه ایالات متحده به طور فعال استقلال انرژی را تشویق می کند و کمک هزینه ای 141 میلیون دلاری به Piedmont برای تأسیسات جدید پالایش لیتیوم ارائه می دهد.

ملاحظات زیست محیطی

در حالی که بازار و انگیزه‌های قوی در بازار وجود دارد، ما معتقدیم هنوز توجه زیادی به ایجاد پایداری در زنجیره تامین باتری لیتیوم جدید در حال ظهور نشده است. به هر حال، حرکت به سمت آینده خودروهای برقی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) و کمک به حفاظت از محیط زیست است. با این حال، معدن و حمل و نقل ریلی ذاتاً کربن فشرده هستند، که می تواند برخی از مزایای انقلاب EV را جبران کند.

Stardust از همان ابتدا پایداری را در برنامه ریزی و توسعه کار ما ادغام می کند. به عنوان مثال، ما داریم

ترجیح قوی برای پروژه های آب نمک نسبت به استخراج سنگ سخت و معدن روباز، که بیشتر برای محیط زیست مخرب هستند، و ما قصد داریم از منابع انرژی کم کربن در محل استفاده کنیم. موقعیت استراتژیک ما در مجاورت تامین کنندگان و تولیدکنندگان ردپای کربن ما را بیشتر کاهش می دهد.

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *