نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 12:03 ق.ظ

سونی و هوندا برای توسعه خودروهای الکتریکی با هدف فروش از سال 2025 همکاری می کنند

4 مارس 2022 -آرجون خرپال

Kenichiro Yoshida،  رئیس و مدیر عامل شرکت Sony Group Corporation، هنگام معرفی VISION-S 02، یک خودروی نمونه اولیه SUV، صحبت می کند، زیرا VISION-S 01، معرفی شده در سال 2020، در جریان یک رویداد مطبوعاتی سونی برای CES 2022 به نمایش گذاشته شده است. در مرکز کنوانسیون Mandalay Bay در 4 ژانویه 2022 در لاس وگاس، نوادا.

الکس وانگ | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

این شرکت ها گفتند که غول الکترونیک ژاپنی سونی و خودروساز هوندا یک سرمایه گذاری مشترک برای ساخت و فروش خودروهای الکتریکی ایجاد کرده اند.سونی و هوندا قصد دارند امسال یک شرکت جدید تاسیس کنند و فروش اولین خودروی خود را در سال 2025 آغاز کنند.

این شرکت جدید خودروهای برقی را طراحی، توسعه و به فروش خواهد رساند، اما تأسیسات تولیدی را مالک یا راه اندازی نخواهد کرد. هوندا با سالها تخصص خود در ساخت خودرو، مسئولیت تولید خودرو در کارخانه های خود را بر عهده خواهد داشت. سونی “پلتفرم خدمات متحرک” را برای این خودرو توسعه خواهد داد.

مشخص نیست که در حال حاضر چه شکلی می تواند باشد، اما سونی تامین کننده کلیدی حسگرهای تصویر برای گوشی های هوشمند است و به طور فزاینده ای این تراشه ها را برای خودروها طراحی می کند. سونی همچنین با بخش پلی استیشن خود یک بازیکن بزرگ بازی است.

سونی در ماه ژانویه اعلام کرد که شرکتی به نام سونی موبیلیتی راه اندازی خواهد کرد تا ورود به بازار خودروهای الکتریکی را بررسی کند. این شرکت همچنین نمونه اولیه یک وسیله نقلیه کاربردی اسپرت به نام VISION-S 02 را معرفی کرد.

در همین حال هوندا در حال تبدیل شدن به یک شرکت خودروهای الکتریکی است. این خودروساز ژاپنی گفت که تا سال 2040 خودروهای گازسوز را حذف خواهد کرد. هوندا در حال حاضر یک سرمایه گذاری مشترک با جنرال موتورز برای توسعه خودروهای الکتریکی جدید دارد.

سرمایه‌گذاری سونی و هوندا نمونه دیگری از ورود شرکت‌های فناوری به بخش خودرو و خودروسازانی است که به دنبال تقویت قابلیت‌های تکنولوژیکی خود هستند.

شرکت‌های فناوری چینی بایدو و شیائومی هر دو شرکت‌های خودروهای الکتریکی را تأسیس کرده‌اند، در حالی که گزارشی در سال گذشته نشان می‌دهد اپل تلاش‌های خود را در زمینه خودروهای خودران افزایش می‌دهد. https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *