نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 11:14 ق.ظ

هدف هند تبدیل شدن به هاب هیدروژن سبز است

18 فوریه 2022 –  اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

هند اولین بخش از تلاش برای تبدیل سومین تولید کننده بزرگ گازهای گلخانه ای در جهان را به “هاب” برای هیدروژن سبز رونمایی کرده است.

هیدروژن سبز با استفاده از نیروی سوخت غیرفسیلی تولید می‌شود تا سپس در فرآیندهای صنعتی با کربن سنگین مانند ساخت فولاد و بتن و برای حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد.اگرچه این فناوری به عنوان یک روش بالقوه تغییر دهنده بازی برای کاهش آلاینده ها معرفی شده است، اما با چالش های بزرگی مواجه است – به ویژه هزینه بالای زیرساخت های مورد نیاز.

دهلی نو با اعلام فاز اول گفت: «هدف این مأموریت کمک به دولت در دستیابی به اهداف آب و هوایی و تبدیل هند به یک قطب سبز هیدروژنی است.این شامل مشوق های صنعتی مانند انتقال رایگان برق تجدیدپذیر بین دولت ها برای تولید هیدروژن و همچنین آمونیاک مورد استفاده در کودها به مدت 25 سال می شود.

این کشور قصد دارد تا سال 2030 سالانه پنج میلیون تن هیدروژن سبز تولید کند.

وزارت نیرو گفت: اجرای این سیاست سوخت پاک را در اختیار مردم عادی کشور قرار می دهد و این امر باعث کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و همچنین کاهش واردات نفت خام می شود.

طبق یک سند دولتی، زمین در پارک های انرژی های تجدیدپذیر نیز برای تولید هیدروژن سبز و آمونیاک اختصاص داده می شود و در نزدیکی بنادر برای ذخیره و صادرات آمونیاک سبز ایجاد می شود.

به گزارش بلومبرگ، وزیر نیرو، راج کومار سینگ، گفت: دهلی در حال بررسی ارائه یارانه و ملزم ساختن پالایشگاه های نفت و کارخانه های کود برای استفاده از سوخت در مرحله دوم است که هنوز در حال آماده سازی است.پیش بینی می شود که هند با جمعیت رو به رشد خود در این دهه به پرجمعیت ترین کشور جهان تبدیل شود و تقاضای انرژی به سرعت در حال افزایش است.

نخست وزیر نارندرا مودی در نشست آب و هوای گلاسکو در نوامبر متعهد شد که تا سال 2070 انتشار گازهای گلخانه ای خالص را به صفر برساند، اما از کشورهای ثروتمند می خواهد که برای این انتقال کمک کنند.

مودی در اوایل این هفته گفت: «انتظار می‌رود انرژی مورد نیاز مردم هند در 20 سال آینده تقریباً دو برابر شود. انکار این انرژی، خود زندگی را از میلیون‌ها نفر محروم می‌کند».

وی در اجلاس جهانی توسعه پایدار (WSDS) گفت: کشورهای توسعه یافته باید به تعهدات خود در زمینه مالی و انتقال فناوری عمل کنند.

صنعتگران هندی از جمله گوتام آدانی و موکش آمبانی، بازیگران اصلی زغال‌سنگ و نفت، نیز سرمایه‌گذاری بزرگی را در فناوری‌های تجدیدپذیر از جمله هیدروژن سبز اعلام کرده‌اند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *