نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 2:14 ق.ظ

کمبود مهارت های دیجیتال ایالات متحده بدتر از آن چیزی است که فکر می شود

21 ژانویه 2022 – استیون ازل

اقتصاد جهانی به طور فزاینده ای دیجیتالی می شود و تحلیلگران در شرکت تحقیقاتی IDC تخمین می زنند که 60 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی تا پایان سال 2022 دیجیتالی می شود (به این معنی که تا حد زیادی تحت تأثیر معرفی ابزارهای دیجیتال قرار می گیرد). اما این دیجیتالی شدن رو به رشد به این معنی است که اگر اقتصادها بخواهند رقابتی و مولد باقی بمانند، به نیروی کار مجهز به مهارت های دیجیتالی لازم برای تقویت این تحول نیاز دارند.

متأسفانه، همانطور که بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری (ITIF) در گزارش خود می نویسد، ارزیابی وضعیت مهارت های دیجیتال در اقتصاد ایالات متحده، ارزیابی های داخلی و بین المللی مهارت های دیجیتال نشان می دهد که آمریکا به طور فزاینده ای در حال تزلزل و عقب ماندن از رقبای جهانی است.

مهارت های دیجیتال نیروی کار را می توان به طور کلی در دو دسته تفسیر کرد. اول، مهارت‌های دیجیتالی است که کارگران برای کار در نقش‌های فناوری در صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) نیاز دارند، مانند مهارت‌های علوم کامپیوتری مورد نیاز برای کدگذاری نرم‌افزار یا سیستم‌های هوش مصنوعی (AI). مهارت های مهندسی برق برای طراحی نیمه هادی ها یا کامپیوترهای کوانتومی؛ و مهارت های امنیت سایبری .

تعداد 12.4 میلیون نفر از چنین «کارکنان فناوری» آمریکا طبق نظر انجمن صنعتی CompTIA مطمئناً در اینجا عالی هستند و رهبران فناوری آمریکا مانند آمازون، اپل، گوگل، اینتل، مایکروسافت و دیگران را قدرتمند می کنند.

نگرانی در مورد تسهیلات نیروی کار آمریکا در استفاده از ابزارهای دیجیتال در مشاغل در صنایع سنتی (تولید، خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی و غیره) است. در تولید، این امز می تواند به توانایی کارگران مربوط باشد، به عنوان مثال، برای تفسیر خروجی سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی. یا استفاده از ابزارهای واقعیت خودکار/واقعیت مجازی (AR/VR) برای تعمیر خودرو یا موتور جت؛ یا در سطح پایه تر، فقط صفحات گسترده را تفسیر کنند یا از پایگاه های داده استفاده کنند.

اهمیت چنین مهارت هایی در گزارش استثنایی موسسه بروکینگز در سال 2017 با عنوان دیجیتالی شدن و نیروی کار آمریکایی که محتوای دیجیتالی 545 شغل (که 90 درصد از کل مشاغل ایالات متحده را پوشش می دهد) از سال 2002 تا 2016 مورد بررسی قرار داد. این گزارش مهارت های دیجیتال را رتبه بندی کرد. شدت مشاغل ایالات متحده با استفاده از داده های وزارت کار برای ارزیابی میزان دانش کلی کارگران از رایانه و الکترونیک و میزان فعالیت کاری آنها شامل تعامل با سیستم های رایانه ای، طبقه بندی مشاغل ایالات متحده به “کم”، “متوسط” یا “بالا” تعیین شد .

این مطالعه نشان داد که در حالی که در سال 2002، 56 درصد از مشاغل ایالات متحده ارزیابی شده فقط به سطوح “پایین” مهارت های دیجیتال نیاز داشتند، تا سال 2016 این سهم به نصف کاهش یافت، در حالی که تعداد مشاغلی که به سطوح بالایی از مهارت های دیجیتال نیاز داشتند تقریباً پنج برابر شد (از 4.8 به 23 درصد و سهم مشاغلی که به مهارت های دیجیتال سطح متوسط ​​نیاز دارند از 40 به 48 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، تقریباً دو سوم مشاغل جدید در ایالات متحده ایجاد شده از سال 2010 تا 2016، مشاغلی بودند که به مهارت های دیجیتالی متوسط ​​تا بالا نیاز داشتند و به این مشاغل نیز به میزان قابل توجهی پرداخت می شد. در واقع، مشاغل ایالات متحده که به سطوح بالایی از مهارت های دیجیتالی نیاز دارند به طور متوسط ​​2.5 برابر با مشاغلی که فقط به سطوح پایین مهارت های دیجیتال نیاز دارند، در حالی که مشاغل سطح متوسط ​​1.5 درآمد دارند.

مطالعه بروکینگز نشان داد که تقریباً در تمام صنایع ایالات متحده مشاغلی که در دو دهه گذشته به سطوح بالاتری از مهارت های دیجیتالی نیاز دارند، با تأثیر در هیچ کجا بیشتر از تولید مشخص نیست، جایی که سهم مشاغلی که به سطوح متوسط ​​تا بالا از مهارت های دیجیتالی نیاز دارند به 82 درصد افزایش یافته است. 2016، از 53 درصد در سال 2002.

این با تحقیقات انجام شده در گزارش ITIF به نام «تکامل تولید: چگونه هوش مصنوعی تولید و نیروی کار آینده را متحول خواهد کرد» مطابقت دارد که نشان می‌دهد تولیدکنندگان آمریکایی در حال معرفی ده‌ها شغل جدید متمرکز بر هوش مصنوعی و همچنین مشاغل دیگری هستند که به امکاناتی با فناوری‌های فعال دیجیتالی مانند نیاز دارند. پرینت سه بعدی، رباتیک و اینترنت اشیا. برخی از یافته های کلیدی این گزارش عبارتند از: علیرغم اینکه هوش مصنوعی به طور فزاینده ای در تولید به کار می رود، سازندگان در مورد نحوه پیاده سازی راه حل های هوش مصنوعی شفاف نیستند و کارگران این مهارت ها را انجام می دهند. همچنین، تجهیزات سازندگان فاقد قابلیت همکاری با هوش مصنوعی هستند و سازندگان در نحوه تعریف مهارت‌های هوش مصنوعی مورد نیاز خود دچار مشکل هستند.

نگرانی اینجاست. طبق تحقیقات سال 2020 سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD)، یک سوم آمریکایی‌های در سن کار در بهترین حالت دارای مهارت‌های دیجیتال محدود هستند. از هر شش نفر یک نفر نمی تواند از ایمیل، جستجوی وب یا سایر ابزارهای اولیه آنلاین استفاده کند. شاید چنین عملکرد عابر پیاده نباید تعجب آور باشد، وقتی 23 درصد از خانواده های ایالات متحده هنوز رایانه رومیزی یا لپ تاپ ندارند.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *