نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 1:00 ب.ظ

قرارداد 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت برای Activision برای غول فناوری

آمیا پالجا – 19 ژانویه 2022

قرارداد 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت برای Activision برای غول فناوری چه معنایی دارد؟

بازی‌های Activision به زودی در Game Pass Jean-Luc Ichard/iStock در دسترس خواهند بود.

مایکروسافت اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد اکتیویژن بلیزارد، سازندگان بازی‌های محبوبی مانند Warcraft، Call of Duty و همچنین Candy Crush را در یک معامله تمام نقدی به ارزش 68.7 میلیارد دلار خریداری کند.

سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد، حرکتی که هنوز باید از طریق تأییدیه‌های نظارتی انجام شود، در مقایسه با خرید ۷.۵ میلیارد دلاری یک بازی‌ساز دیگر، بتسدا، یک سال پیش، حرکتی عظیم است. مایکروسافت در تلاش است تا سایر پیشنهادات خود را به غیر از نرم افزار عامل ویندوز تقویت کند که باعث شهرت جهانی این شرکت شد. در حالی که تمرکز آن تا حد زیادی بر روی هوش مصنوعی و خدمات ابری بوده است، برنامه‌های خرید اکتیویژن نشان می‌دهد که این شرکت پیشنهادات بازی خود را نیز ساده نمی‌گیرد.

طبق بیانیه مطبوعاتی، صنعت بازی با ارزشی بالغ بر 200 میلیارد دلار، بزرگترین و سریع ترین شکل سرگرمی در حال رشد است. حتی در سال همه‌گیری، انتشار بازی‌ها در سال 2021 64 درصد افزایش یافت زیرا مردم به دنبال فروشگاه‌های بیشتری برای صرف وقت خود در خانه هستند. خرید اکتیویژن پیشنهادات مایکروسافت را در این فضا تقویت می‌کند که می‌توان به دستگاه‌هایی مانند کنسول، موبایل، رایانه شخصی و فضای ابری دسترسی داشت.

بی‌بی‌سی گزارش داد که پس از تکمیل خرید، مایکروسافت بالاتر از نینتندو قرار خواهد گرفت و با درآمد پس از Tencent و Sony در میان سازندگان بازی‌های ویدیویی به جایگاه سوم خواهد رسید. این اقدام شرکت نرم افزاری قبلاً بر قیمت سهام سونی تأثیر گذاشته است که کنسول پلی استیشن آن هنوز در مقایسه با ایکس باکس مایکروسافت در بین گیمرها محبوبیت دارد.

این ممکن است به سرعت تغییر کند زیرا Game Pass مایکروسافت، یک سرویس اشتراک که دسترسی به بازی‌های نزدیک به 30 استودیو توسعه را ارائه می‌دهد، می‌تواند از 400 میلیون کاربر فعال ماهانه اکتیویژن از 190 کشور استفاده کند. طبق آمار Statista، مایکروسافت در حال حاضر تنها 25 میلیون مشترک برای این سرویس دارد، در حالی که تعداد سونی در دو سال گذشته بیش از 100 میلیون نفر بوده است.

CNBC گزارش داد که این حرکت نشان دهنده قدرت بازار شرکت های بزرگ فناوری است. ارزش اکتیویژن ممکن است آنقدر بالا باشد که نتوان آن را توسط رسانه های قدیمی مانند دیزنی یا کامکست خریداری کرد، اما برای مایکروسافت که بیش از 2 تریلیون دلار ارزش دارد، شرط بزرگی نیست.

اما این حرکت فقط برای استفاده از گیمرها در پلتفرم های معمولی نیست. ساتیا نادلا، مدیرعامل و رئیس مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: «بازی‌ها پویاترین و هیجان‌انگیزترین مقوله سرگرمی در تمامی پلتفرم‌های امروزی هستند و نقش کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس خواهند داشت.»

مایکروسافت در حال حاضر وارد مسابقه ساخت متاورس شده است و با حضور اکتیویژن، این شرکت می‌تواند گام‌های بزرگی در زمینه بازی در متاورس بردارد. همانطور که گفتیم، دفعه قبل، متا کار آسانی نخواهد داشت.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *