نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:33 ق.ظ

نشست مدیران بخش تولید در نمایشگاه کارخانه هوشمند درباره محیط زیست

ارسال شده در 11 نوامبر 2021 توسط The Manufacturer

مایکل ویگنال، سرپرست گروه تجاری Azure در مایکروسافت، با ادامه جریان پنهان پایداری که در طول هفته تولید دیجیتال (DMW) اجرا می‌شود، در روز دوم اجلاس رهبران تولید (MLS) با سخنرانی اصلی خود در مورد پایداری ابری آغاز شد.

در ژانویه 2020، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، مدیر عامل برد اسمیت و امی هود، مدیر مالی مایکروسافت، تعهد جسورانه مایکروسافت به منفی بودن کربن تا سال 2030 و حذف انتشار آلاینده های تاریخی شرکت تا سال 2050 را اعلام کردند.

این نشان دهنده افزایش سطح بلندپروازی های پایداری مایکروسافت بود که با مجموعه ای از تعهدات پایداری به اوج خود رسید. در روز دوم MLS، مایکل بیشتر درباره استراتژی پایداری مایکروسافت و اینکه چگونه فناوری می‌تواند از کربن‌زدایی، راه رسیدن به صفر خالص در بخش تولید و پشتیبانی ارائه شده توسط فناوری ابری پشتیبانی کند، صحبت کرد.

تعهدات کربن مایکروسافت حول چهار حوزه کلیدی است که اولین مورد در مورد کربن است. علاوه بر تعهد خود مبنی بر منفی بودن کربن تا سال 2030، این شرکت متعهد شد پس از آن تمام کربنی را که مایکروسافت در طول عمر شرکت از سال 1975 وارد آن کرده است، از جو حذف کند. مایکل اظهار داشت: “این یک هدف بسیار بزرگ و جسورانه است. و استانداردی را برای برخی از کارهایی که می‌خواهیم در کل صنعت انجام دهیم، تعیین می‌کند.

تعهد دوم این است که تا سال 2030 در سراسر زنجیره تامین زباله صفر شود. در همین بازه زمانی، مایکروسافت می‌خواهد نسبت به آب مثبت رفتار کند – تا آب بیشتری از مصرف شرکت به اکوسیستم بازگرداند. و در نهایت، این شرکت ، کامپیوتر سیاره ای را هدف قرار داده است. این بخشی از تعهد ما برای ساختن پلتفرم‌هایی است که به همه سازندگان اجازه می‌دهد به تأثیری که بر محیط‌زیست می‌گذارند و اینکه چگونه می‌توانند به طور بالقوه اندازه‌گیری کرده و سپس آن‌ها را مدیریت کنند.

ما این موضوع را در زمینه کربن، آب، زباله و اکوسیستم، و سپس یک سفر مرتبط بین محصولات و خدمات اصلی خود انجام می دهیم – نحوه کار ما با مشتریان و شرکا، سیاست گذاری که با دولت و سیاست انجام می دهیم. سازندگان، و سپس کاری که ما از نقطه نظر عملیات داخلی با نگاهی به زیرساخت های زنجیره تامین خود انجام می دهیم.

او هشدار داد که زمان در حال حرکت است. سفر پایداری چیزی است که مدتی است درباره آن صحبت شده است، با این حال، سرعت آن باید به طور قابل توجهی افزایش یابد. خبر خوب این است که تحقیقات اخیر، منتشر شده در کنار COP26، نشان داده است که جاه طلبی زیادی در بین مشاغل وجود دارد.

64 درصد از رهبران بریتانیا خواهان کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هستند و بخشی از استراتژی آنها است. با این حال، خبر بد این است که تنها 41 درصد از سازمان ها در مسیر دستیابی به اهداف خود هستند. «آنچه که یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد این است که ۷۴ درصد برنامه دارند، اما تعهد ندارند. واضح است که اینجاست که باید دور هم جمع شویم و در مورد اینکه چگونه می‌توانیم از کسب‌وکارها در سفرشان حمایت کنیم، صحبت کنیم.

اینجاست که ابر وارد می شود و مایکل اضافه کرد که دو حوزه اصلی وجود دارد که زیرساخت های مبتنی بر ابر می توانند به سفر پایداری کمک کنند. اولین مورد، ساختمان واقعی ابر، زیرساخت، اندازه مرکز داده و نحوه تامین انرژی آن است. و دوم مدل کسب و کار در پشت ابر و اینکه چرا از مسیری به سوی پایداری پشتیبانی می کند.

کلید منطقه اول در ارتباط با مقیاس است. زمانی که به مقیاس بسازید، می توانید مصرف انرژی را کاهش دهید. ما مراکز داده خود را در مقیاس جهانی می سازیم. ما می‌توانیم آنها را از منظر PUE بسیار کارآمدتر کنیم، و سپس می‌توانیم بر اساس انرژی که برای تامین انرژی آن مراکز داده استفاده می‌کنیم، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم.

ما می‌توانیم اتلاف فناوری را کاهش دهیم – ما کارهای واقعاً هوشمندانه‌ای را در مورد بازیافت انجام می‌دهیم و مطمئن می‌شویم که سرورها و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را دور نریزیم. سپس ما از آن فرآیندها خارج می شویم. ما مراکز داده را در مقیاس اجرا می کنیم، آنها را خودکار می کنیم، و همه چیز را زیر نظر می گیریم تا مطمئن شویم که کارایی را به حداکثر می رسانیم. ما در حال حاضر در مکان خوبی هستیم، اما تا سال 2025 می خواهیم تمام مصرف انرژی مرکز داده خود را به انرژی های تجدید پذیر تغییر دهیم.

همچنین یک بحث مدل کسب و کار در رابطه با زیرساخت های مبتنی بر ابر وجود دارد. ابر از کشش تقاضا، کاهش مقیاس، کاهش و نوآوری پشتیبانی می کند، به گونه ای که انجام آن با استفاده از مدل های تجاری قدیمی دشوار است. بسیاری از صرفه جویی در بهره وری ناشی از استفاده از زیرساخت های ابری ناشی از این واقعیت است که شما فقط از آنچه نیاز دارید استفاده می کنید – شما فناوری در حال اجرا، استفاده از برق و تولید گازهای گلخانه ای ندارید، که بیکار است و نتایج تجاری را ارائه نمی دهد.

بنابراین، استفاده بهینه از این زیرساخت در تقاضای کل، واقعاً انتشار کلی را کاهش می دهد و از فناوری حداکثر استفاده را می کند. و از نوآوری پشتیبانی می کند – ابر به شما امکان می دهد چیزهایی را امتحان کنید که جدید هستند بدون سرمایه گذاری اولیه زیاد، یا خرید زیرساخت هایی که ممکن است نیاز به از کار انداختن داشته باشند.

Home

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *