نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 10:10 ق.ظ

دانشمندان می‌گویند عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک یک تهدید بزرگ سلامت جهانی هستند

20 ژانویه 2022 – کلویی تیلور

دانشمندان تخمین زده اند که باکتری های مقاوم به دارو در سال 2019 تقریباً 1.3 میلیون نفر را از پای درآورده اند – بیش از HIV یا مالاریا.

محققان همچنین تخمین زدند که عفونت های باکتریایی مقاوم به آنتی بیوتیک نقشی در مرگ 4.95 میلیون نفر در همان سال داشته است.

یافته‌های این مطالعه – که توسط دولت بریتانیا و بنیاد بیل و ملیندا گیتس تأمین مالی شد – روز چهارشنبه در مجله پزشکی The Lancet منتشر شد.

سازمان جهانی بهداشت مقاومت آنتی بیوتیکی را «یکی از بزرگترین تهدیدها برای سلامت جهانی، امنیت غذایی و توسعه امروز» توصیف کرده و گفته است که اگرچه این پدیده به طور طبیعی رخ می دهد، اما استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها در انسان و حیوانات این روند را تسریع می کند.

گاهی اوقات برای درمان یا پیشگیری از عفونت های باکتریایی به آنتی بیوتیک نیاز است. اما استفاده بیش از حد و استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها – مانند درمان عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی، که در برابر آنها مؤثر نیستند – به برخی از باکتری ها کمک کرده تا در برابر آنها مقاوم شوند.

این مقاومت توانایی ما را برای درمان بیماری‌های رایج تهدید می‌کند و منجر به هزینه‌های پزشکی بالاتر، بستری طولانی‌تر در بیمارستان و افزایش مرگ و میر می‌شود. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، سالانه بیش از 2.8 میلیون عفونت مقاوم به آنتی بیوتیک در ایالات متحده رخ می دهد که بیش از 35000 نفر در نتیجه آن جان خود را از دست می دهند.

درمان تعداد فزاینده‌ای از بیماری‌ها، از جمله ذات‌الریه، سل و سوزاک، سخت‌تر می‌شود، زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها به ابزاری کمتر مؤثر در برابر باکتری‌هایی که باعث آن‌ها می‌شوند تبدیل می‌شوند.

نویسندگان مقاله تحقیقاتی مقاومت ضد میکروبی باکتریایی (AMR) را به عنوان «یکی از تهدیدهای پیشرو سلامت عمومی در قرن بیست و یکم» توصیف می‌کنند و اضافه می‌کنند که مطالعه آنها اولین تخمین‌های جهانی را از باری که این باکتری بر جمعیت‌های سراسر جهان می‌افزاید ارائه کرد.

این مطالعه به بررسی 471 میلیون سوابق فردی از 204 کشور و منطقه پرداخت و داده‌های حاصل از مطالعات، بیمارستان‌ها و سایر منابع موجود را تجزیه و تحلیل کرد. تخمین‌های آن بر اساس تعداد مرگ‌های ناشی از AMR باکتریایی و مرتبط با آن برای ۲۳ پاتوژن (ارگانیسم‌هایی که باعث بیماری می‌شوند) و ۸۸ ترکیب بیماری‌زا-دارو بود.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *