نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:50 ب.ظ

تاکید بیل گیتس و جان کری به شرکت‌ها برای پیوستن به مبارزه با آلودگی آب‌ و هوا

کارن گیلکریست – 20 ژانویه 2022

بیل گیتس در اجلاس جهانی سرمایه گذاری در موزه علوم در 19 اکتبر 2021 در لندن، انگلستان سخنرانی کرد.بیل گیتس بر نیاز فوری کسب و کارها برای تقویت و سرمایه گذاری در فناوری های نوظهور سبز با تشدید مبارزه با تغییرات آب و هوایی تاکید کرده است.

گیتس که در رویداد مجازی داووس آجندا از طریق ویدئو کنفرانس صحبت می کرد، گفت که حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای عرضه گسترده تر فناوری های جدید مورد نیاز است.

او گفت که پیشرفت‌های سازگار با محیط‌زیست در زمینه‌هایی مانند هیدروژن سبز، جذب مستقیم هوا و سوخت هوانوردی پاک وجود دارد، اما کسب‌وکارها باید برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن چنین محصولاتی هم به ساخت – و هم تبدیل به مشتری – کمک کنند.همراه کردن این فناوری‌های جدید با شرکت‌های بزرگ، که مهارت‌هایی برای ساخت آن چیزها در مقیاس دارند، من آن را به عنوان دستور کار فوری می‌دانم.

این اظهارات ماه‌ها پس از COP26 در گلاسکو، که شاهد تعهدات بی‌سابقه بخش خصوصی در قبال اقدامات اقلیمی بود، منتشر شد. اینها شامل امضای شرکت‌ها در ائتلاف First Movers، یک ابتکار سرمایه‌گذاری پایدار است که توسط مجمع جهانی اقتصاد و جان کری فرستاده آب و هوای ایالات متحده راه‌اندازی شد.

کری همچنین در سخنرانی از “تعهد بی سابقه بخش خصوصی” در COP26 استقبال کرد و آن را بخش مهمی از راه حل خواند.

او در آجندای داووس گفت: «هیچ دولتی در جهان آنقدر پولی که ما برای تأثیرگذاری بر این انتقال نیاز داریم، ندارد». این سرمایه گذاری بخش خصوصی بیش از هر چیز دیگری موثر خواهد بود.این چیزی است که ما را از این حفره خارج می کند.با این حال، کری همچنین بر ضرورت مشارکت بیشتر شرکت‌ها تاکید کرد.

ما می دانیم که می توانیم کارها را انجام دهیم. ما اکنون باید این روند را تا جایی که می توانیم سریع پیش ببریم. این چشم‌اندازی است که باید در ماه‌ها و سال‌های آینده به میز مذاکره بیاوریم.

هفته گذشته، مجمع جهانی اقتصاد گزارش خطرات جهانی 2022 خود را منتشر کرد که در آن عدم اقدام در مورد تغییرات آب و هوایی به عنوان بزرگترین خطر جهانی در 10 سال آینده ذکر شده است.

در گزارش جداگانه‌ای که هفته گذشته نیز منتشر شد، اداره ملی اقیانوسی و جوی دریافت که سال 2021 یکی از فاجعه‌بارترین سال‌های اقلیمی در تاریخ بوده است و تنها ایالات متحده تحت تأثیر 20 فاجعه میلیارد دلاری قرار گرفته است.

کری گفت: «گزارش NOAA باید هر کسی را بترساند. ما واقعاً شاهد رسیدن به نقاط اوج هستیم و ضرورت حرکت سریع‌تر واقعاً نمی‌تواند بیشتر از این باشد.»

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *