نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 7:01 ق.ظ

کشف یکی از بزرگترین فسیل‌های «اژدهای دریایی» به‌عنوان یک ایکتیوسور

اندی کوربلی -17 ژانویه 2022 – اسکلت ایکتیوسور در ذخیره‌گاه آبی راتلند کشف شد. اعتبار انگلیان آب.

یک اسکلت کامل ایکتیوسور از دندان تا دم در گل و لای مردابی در منطقه حفاظت شده آب راتلند کشف شد. این اسکلت آنقدر در شرایط بکر است که به نظر می رسد می تواند اخیراً مرده باشد.

این اسکلت با طولی نزدیک به 30 فوت با جمجمه ای 7 فوتی، بزرگترین و کامل ترین اسکلت در نوع خود است که تا به امروز در بریتانیا کشف شده است و همچنین تصور می شود که اولین ایکتیوسور از گونه خود (Temnodontosaurus trigonodon) باشد که در این کشور یافت شده است. این کشف اخیراً پس از پخش برنامه ویژه بی بی سی 2 به نام حفاری برای بریتانیا، خبرساز شد.

در خلال تخلیه معمول تالاب در ذخیره‌گاه طبیعی آب راتلند در فوریه 2021، جو دیویس، مدیر حفاظت محیط زیست، متوجه شد که در حالی که در میان گل‌زارهای آشکار راه می‌رفت، چیزی شبیه مجموعه‌ای از لوله‌های سفالی به نظر می‌رسید.

آنها [لوله ها] ارگانیک به نظر می رسیدند. من روی هبریدها تمرین کردم، بنابراین قبلا اسکلت نهنگ و دلفین پیدا کرده بودم. دیویس در بیانیه‌ای می‌گوید: «این شبیه به نظر می‌رسید و من به [افسر ذخیره] پل تروور اشاره کردم که آنها شبیه مهره‌ها هستند. ما چیزی را دنبال کردیم که مسلماً شبیه ستون فقرات به نظر می رسید و پل چیزی را در امتداد آن کشف کرد که می توانست یک استخوان فک باشد. ما نمی توانستیم آن را باور کنیم.»

“این یافته کاملاً شگفت‌انگیز و یک نقطه برجسته حرفه‌ای بوده است، بسیار خوب است که از این کشف چیزهای زیادی یاد بگیریم – و فکر کنیم که این موجود شگفت‌انگیز زمانی در دریاهای بالای ما شنا می‌کرده است.”

ایکتیوسورها برای اولین بار حدود 250 میلیون سال پیش ظاهر شدند و 90 میلیون سال پیش منقرض شدند. آنها گروهی خارق‌العاده از خزندگان دریایی بودند که اندازه‌شان از 1 تا بیش از 25 متر متغیر بود و از نظر شکل کلی بدن شبیه دلفین‌ها بود.

نشنال جئوگرافیک، گزارشی در مورد این یافته، ادعا می کند که این گونه خاص بزرگترین گوشتخوار دریایی روی این سیاره در اوایل دوره ژوراسیک بوده است. آنها می توانند حتی بزرگتر از ایکتیوسور راتلند نیز باشند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *