نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 8:42 ب.ظ

کشف فسیل خارق‌العاده‌ای از یک دایناسور که توسط یک پستاندار خورده شده بود

اندی کوربلی -19 ژوئیه 2023-اسکلت های درهم تنیده از Psittacosaurus و Repenomamus در فسیل حفظ شده اند – SWNS

اسکلت های درهم تنیده یک گیاه خوار منقاردار و شاخدار و رپنوماموس گوشتخوار کوچکتر را در قبرستان حیوانات ماقبل تاریخ در استان لیائونینگ چین به نام «دایناسور پمپئی» به دلیل تعداد فسیل های بکر کشف شده در آنجا نشان می دهد.

این صحنه شگفت‌انگیز در زمانی که رانش گل هر دوی آنها را زیر خاک برد و حاوی برخی از اولین شواهدی است که نشان می‌دهد رفتار شکارچی واقعی یک پستاندار روی یک دایناسور را نشان می‌دهد.

دکتر جردن مالون از موزه طبیعت اتاوا، یکی از نویسندگان مقاله انگلیسی کشف شده، گفت: «این دو حیوان در نبردهای فانی محبوس – کاملاً در هم تنیده شده‌اند.

بررسی دقیق نشان می‌دهد که دایناسور در حالتی دراز کشیده و اندام‌های عقبی‌اش در دو طرف بدنش تا شده است. Psittacosaurus تقریباً به اندازه یک سگ بزرگ بود.

رپنوماموس راسو مانند، بزرگترین پستاندار دوره کرتاسه، به سمت راست می‌پیچد و در بالای آن قرار می‌گیرد و در حالی که برخی از دنده‌ها را گاز می‌گیرد، فک طعمه‌اش را می‌گیرد. پای عقبش روی پای عقبی پسیتاکوزاروس چسبیده است.

تیم بین المللی  گفت استخوان های دایناسور هیچ اثری از دندان ندارند. همچنین بعید است که این دو تا این حد با هم درگیر شده باشند. علاوه بر این، رپنوماموس به دلیل استخوان‌های فسیل شده نوزاد دینو گیاه‌خواری که در معده این پستاندار یافت می‌شود، به شکار پسیتاکوزاروس می‌پردازد.

از همان دوره: موجودی عجیب و غریب از چین سر دایناسور بر بدن پرنده داشت – حلقه گمشده 120 میلیون سال پیش.

موقعیت مرتفع Repenomamus همچنین نشان می دهد که این موجود متجاوز بوده است.

در دنیای مدرن، گرگ‌های تنها به شکار حیوانات بزرگ‌تر، از جمله کاریبو و گوسفندان اهلی، معروف هستند و ماستلیدها، مانند راسوها و مارتین‌ها، معمولاً خرگوش‌های بزرگ‌تر و سایر پستانداران را شکار می‌کنند.

پستانداران کوچک، مارمولک ها و دوزیستان نیز وجود داشتند که به طور ناگهانی و به صورت دسته جمعی در اثر فوران های آتشفشانی در آن نزدیکی توسط گل و لای و زباله مدفون شدند.

دکتر مالون در مقاله خود گفت که او مطمئن است که بسترهای فسیلی در لو جیا تون همچنان شواهد جدیدی از برهمکنش بین گونه‌ها به دست می‌دهد که در غیر این صورت برای سوابق فسیلی ناشناخته است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *