نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 11:48 ق.ظ

کتابچه توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور منتشر شد

10-5-1402

کتابچه توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور در حوزه توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار و اقشار ضعیف جامعه در قالب برنامه ملی «آبادیران» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتابچه «توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری» که بخشی از توانمندی‌های محرومیت زدای زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور را معرفی می‌کند، حاوی اطلاعات برخی از شرکت‌های حاضر در نخستین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) است.

این نمایشگاه با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات این شرکت‌ها جهت محرومیت‌زدایی توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی فناوری‌های به‌روز و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در پنج حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ماشین‌آلات کوچک مقیاس (جهت ایجاد اشتغال)، سلامت، بهداشت و توانبخشی و فناوری‌هاینرم و آموزشی در راستای رفع مشکلات مناطق محروم کشور بود.

بالغ بر هشت هزار و ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان و بیش از هزار و ۷۰۰ شرکت خلاق، خانه‌های خلاق، کارخانه‌ها و مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها از دستاورد‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور هستند. یکی از رویکرد‌هایی که بعد از روی کار آمدن دولت مردمی در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان اتخاذ شده است.

نوآوری فراگیر و استفاده از توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور در راستای توانمندسازی مناطق کمتر برخودار و اقشار محروم جامعه است.

این برنامه با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست‌بوم نوآوری و فناوری است.

در برنامه ملی آبادیران تمام نهاد‌های دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران مانند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی و ارتقای مناطق محروم با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری مشارکت دارند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *