نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 9:51 ب.ظ

اره ماهی 13 فوتی پس از چندین دهه مشاهده شده است.

توسط اندی کوربلی -24 ژوئیه 2023-اعتبار – دریک بیگلین آزاد شد

در حالی که در یک سفر ماهیگیری با تعدادی از دانش آموزان، به امید اینکه بتواند عادات کوسه ها را به آنها بیاموزد، دانشمندی در فلوریدا موفق به مشاهده یک اره ماهی  13 فوتی شد.

از اعماق سیدر کی یک اره ماهی بالغ ماده، حیوانی که تقریباً در ایالات متحده منقرض شده ، دیده شد.

دین گرابز، بوم شناس دریایی در دانشگاه ایالتی فلوریدا، امیدوار بود که بتواند یک کوسه نوجوان، شاید یک کوسه پرستار، برای دانشجویانی که در قایق او بودند، شکار کند. اما وقتی افق در آب‌های خلیج‌فارس در جنوب غربی گینزویل تکان خورد، گرابز نسبت به آنچه در آن طرف است، احساس خاصی داشت.

گرابز در بیانیه‌ای می‌گوید: «من کاملاً مطمئن بودم که این یک ماهی اره‌ای است، اما مردد ماندم زیرا نمی‌خواستم اگر اشتباه می‌کردم دانش‌آموزان را ناامید کنم».

هنگامی که آن را در کنار قایق خود محکم کردند، یکی از دانش‌آموزان به ساحل بازگشت تا یک دستگاه برچسب‌گذاری ، بیاورد. ولی با تعجب مشاهده کردند این اولین ماهی اره ای بود که در بیش از 30 سال پیش در Cedar Key برچسب گذاری شد.

زمانی که در جنوب شرقی ایالات متحده گسترده بود، تعداد اره ماهی ها به دلیل عوامل مختلف به شدت کاهش یافت. آنها اولین ماهی های آب شیرین بومی بودند که در فهرست گونه های در معرض خطر قرار گرفتند.

این برچسب گذاری به زیست شناسان اجازه می دهد تا به مدت 10 سال حیوان را ردیابی کنند تا ببینند زمان خود را در کجا می گذراند. گرابز و همکارش تشویق شدند که ببینند حیوان ماده است و زخم های جفت گیری دارد: او در حال تولید مثل است.

پرورش گاه‌های ماهی اره معمولاً در آب‌های آرام زیر و اطراف درختان حرا یافت می‌شوند، مانند نزدیکی خلیج تامپا، در جنوب سدر کی، جایی که اخیراً سه بچه‌ماهی در مکانی به نام محل مار زنگی پیدا شده‌اند.

هر دو محل Cedar و Rattlesnake در آغاز قرن بیستم ماهی های اره زیادی داشتند و این باور در حال شکل گیری است که آنها به عنوان بخشی از بهبودی آهسته و پیوسته به مکان های قدیمی باز می گردند.

گاوین نایلور، مدیر برنامه تحقیقاتی کوسه موزه تاریخ طبیعی فلوریدا، در بیانیه‌ای می‌گوید: «آنچه برای من قابل توجه است این است که آنها دقیقاً به زیستگاه‌های قبلی و محدوده‌ای که از آن منقرض شده‌اند باز می‌گردند. گویی آنها دانش عمیقی در مورد اینکه کجا باید بروند دارند.»

گرابز به نیوزویک گفت که او معتقد است جمعیت پس از فهرست ESL و همچنین اقدامات اضافی مانند افزایش حفاظت از حرا و ممنوعیت تورهای آبششی که ماهی اره ای در به دام افتادن در آن مشهور بودند، در حال بهبود است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *