نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 6:48 ق.ظ

فسیل‌های کشف‌شده از جنگل‌های بارانی ماقبل تاریخ، جزئیات دقیق 11 میلیون سال پیش را آشکار می‌کنند

توسط اندی کوربلی -17 ژانویه 2022

صدها فسیل بی‌نقص که اخیراً در استرالیا یافت شده‌اند، نمایی از دوره اولیه میوسن این قاره را به وضوح مانند یک آلبوم عکس خانوادگی ارائه می‌دهند.

در یک ماده معدنی اکسید آهن معروف به گوتیت، برگ‌های متعلق به بیش از 50 گونه گیاهی، گل‌های فسیل‌شده، ماهی، حشرات، عنکبوتیان و حتی یک پر فسیل‌شده وجود دارد.فسیل‌هایی وجود دارد که دانشمندان توانستند کرم‌های نماتد، صدف‌های انگلی و مقیاس بال پروانه را شناسایی کنند.

سال‌ها، کشاورز نایجل مک‌گراث برای کار بر روی بخشی از زمین خود در گلگونگ، نیو ساوت ولز، که مخصوصاً سنگی بود، تلاش کرد.مک گراث با هدف رفع مشکل برای همیشه، شروع به کار با دست روی سنگ ها کرد و در این کار متوجه فسیل های قرمز زنگ زده با وضوح قابل توجهی شد.

این مکان با نام آقای نایجل اکنون به عنوان آپارتمان مک گراث شناخته می شود و یکی از تنها بسترهای فسیلی ماقبل تاریخ در جهان است که اکوسیستم جنگل های بارانی میوسن را حفظ می کند

.قبل از اینکه استرالیا گرم و خشک باشد، بین 13 تا 5.3 میلیون سال پیش در جنگل های بارانی پوشیده شده بود.غلظت CO2 اتمسفر بالا بود و شرایط عالی را برای جنگل‌های مرطوب و موجوداتی که ترجیح می‌دهند در چنین مکان‌هایی زندگی کنند، ایجاد کرد. تصور می‌شود که جنگل‌ها غنای گونه‌هایی را به وجود آورده‌اند که برابر با بورنئوی امروزی است.

دانشمندانی که در مقاله‌ای اخیر به‌طور کامل نشان داده شده‌اند، بر این باورند که این فلت‌ها بقایای گل‌آلود یک دریاچه خشک‌شده آکس‌بو است که هنگام قطع شدن خم طولانی نعل اسبی یک آبراه از جریان اصلی تشکیل شده است.

در میان یافته های قابل توجه، شواهدی از چندین مدل رفتار حیوانات است که امروزه می بینیم. مگسی با 12 ذره گرده به سرش به گوتیت تبدیل شد.همچنین محققان توانستند رفتارهای شکارچی ماهی‌ها را در داخل دریاچه ببینند، زیرا محتویات شکم آنها از بال سنجاقک و مگس حفظ شده بود.

به گزارش نشنال جئوگرافیک، دیرینه شناسان در حال مطالعه هر چقدر خوش شانس بوده اند، تشنه اکتشافات بیشتری هستند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *