نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 3:14 ب.ظ

غول بازنشستگی هلندی از سرمایه گذاری بر سوخت های فسیلی صرف نظر می کند

توسط توبی استرلینگ و سایمون جسوپ

آمستردام/لندن 26 اکتبر (رویترز) – صندوق بازنشستگی هلند ABP 15 میلیارد یورو (17.5 میلیارد دلار) از سرمایه گذاری خود را تا سال 2023 در تولیدکنندگان سوخت فسیلی واگذار خواهد کرد، زیرا بسیاری از بزرگترین سرمایه گذاران جهان سیاست های آب و هوایی جدیدی را پیش از این تنظیم می کنند.

این اقدام ABP نشان‌دهنده یک چرخش بزرگ برای یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های بازنشستگی جهان است، که اخیراً در ژوئن اعلام کرد که خروج از سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی «راه‌حل» گرمایش جهانی نیست. بسیاری از شرکت‌ها متعهد شده‌اند که تا اواسط قرن جاری در راستای اهداف توافق‌نامه پاریس درباره آب‌وهوا به انتشار گازهای گلخانه‌ای به صفر برسند، اگرچه فعالان نگران هستند که سرعت تغییرات بسیار کند باشد.

کورین ورتمن، رئیس ABP، که یکی از بزرگترین صندوق های بازنشستگی در جهان است، قصد دارد سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر را در صورت امکان پس از فروش دارایی های سوخت فسیلی افزایش دهد.

ورتمن در پاسخ به سوالی درباره این چرخش، به پخش ملی NOS گفت که این امر به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد تغییرات آب و هوایی و آخرین گزارش آب و هوای سازمان ملل متحد بوده است.

ورتمن گفت: “پیش بینی می شود که زمین در طی هفت سال 1.5 درجه گرم شود. این بدان معناست که یک شانس رادیکال مورد نیاز است و البته تا حدی دلیلی است که ما اکنون این شانس را اعلام می کنیم.”

ما (در حال جدایی) از سرمایه گذاری خود در تولیدکنندگان سوخت های فسیلی هستیم زیرا فرصت کافی برای ما به عنوان سهامدار برای فشار برای تسریع لازم در انتقال انرژی در این شرکت ها کافی نیست.”

او گفت که این صندوق بر تعامل با مصرف کنندگان بزرگ سوخت فسیلی مانند شرکت های برق و صنایع خودرو و هوانوردی تمرکز خواهد کرد.

https://www.reuters.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *