نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:37 ب.ظ

ایالات متحده در سال 2022 با انتخاب های سختی در مورد معادن خودروهای الکتریکی روبرو است

رویترز/گوگلیلمو مانگیاپه

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده از خط تولید خودروی برقی هامر بازدید می کند و از کارخانه مونتاژ خودروهای الکتریکی “Factory Zero” جنرال موتورز در کنار ری کری رئیس UAW و مری بارا مدیر عامل جنرال موتورز در دیترویت، میشیگان، ایالات متحده بازدید می کند.

22 دسامبر (رویترز) – ایالات متحده دارای ذخایر کافی از لیتیوم، مس و سایر فلزات برای ساخت میلیون ها خودروی الکتریکی خود است، اما افزایش مخالفت ها با معادن جدید ممکن است این کشور را مجبور به تکیه بر واردات و به تاخیر انداختن تلاش ها برای تولید خودروهای کشور برقی کند.

این تنش بر معضلی که ایالات متحده در سال 2022 با آن روبه‌رو است، تأکید می‌کند، سالی که در آن سیاست‌گذاران ایالات متحده امیدوارند شاهد پیشرفت‌هایی در مجموعه‌ای از تأسیسات تولید خودروهای الکتریکی از شرکت فورد موتور (F.N)، شرکت جنرال موتورز (GM.N) و دیگران باشند.

رئیس جمهور جو بایدن در اوایل سال جاری اعلام کرد که ترجیح می دهد برای فلزات خودروهای الکتریکی به متحدان تکیه کند، بخشی از استراتژی طراحی شده برای آرام کردن دوستداران محیط زیست. این بدان معناست که خودروسازان آمریکایی خود را در حال رقابت با رقبای بین المللی برای عرضه در بحبوحه هجوم جهانی به سمت الکتریکی شدن خواهند دید.

با این حال، واردات فلزات ایالات متحده می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را با افزایش حمل و نقل از معادن خارج از کشور به تاسیسات فرآوری، که بیشتر آنها در آسیا هستند، افزایش دهد و در نتیجه بخشی از منطق پشت ساخت خودروهای برقی بیشتر را لغو کند.

تحلیل رویترز نشان داد که پروژه‌های معدنی پیشنهادی ایالات متحده می‌توانند مس کافی برای ساخت بیش از 6 میلیون خودروی الکتریکی، لیتیوم کافی برای ساخت بیش از 2 میلیون خودروی الکتریکی و نیکل کافی برای ساخت بیش از 60000 خودروی الکتریکی تولید کنند.

بر اساس مطالعه Benchmark Mineral Intelligence، برآوردها بر اساس حجم مواد معدنی مورد استفاده برای ساخت تسلا Inc (TSLA.O) Model 3، محبوب‌ترین خودروی برقی جهان است. انواع دیگر خودروهای برقی بسته به طراحی از مقادیر متفاوتی استفاده می کنند.

جیمز کالاوی، رئیس اجرایی شرکت ioneer Ltd (INR.AX) گفت: اگر در سال آینده شروع به ساخت برخی از پروژه‌های معدنی نکنیم، مواد خام در داخل کشور برای حمایت از تولید خودروهای الکتریکی نخواهیم داشت.

بایدن در ماه اوت فرمان اجرایی صادر کرد که هدف آن برقی کردن نیمی از خودروهای جدید فروخته شده در سال 2030 بود.

پوزیسیون

سایر معادن پیشنهادی با مخالفت گروه‌های بومی، دامداران یا طرفداران محیط‌زیست مواجه می‌شوند که بر تنش گسترده‌تر در ایالات متحده تأکید می‌کند، زیرا مقاومت در برابر زندگی در نزدیکی یک معدن با پتانسیل خودروهای الکتریکی برای کاهش تغییرات آب و هوایی درگیر است.

در اوایل سال 2022، قضات فدرال قرار است در دو پرونده جداگانه تصمیم بگیرند که آیا تأییدیه‌های معدنی صادر شده توسط رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ به Lithium Americas Corp (LAC.TO) و Rio Tinto Plc (RIO.L) باید لغو شود یا خیر.

در مینه‌سوتا، تنظیم‌کننده‌های ایالتی در حال بررسی این هستند که آیا مجوزهای صادر شده برای شرکت معدنی PolyMet (POM.TO) که توسط غول معدنی Glencore Plc (GLEN.L) کنترل می‌شود، لغو یا دوباره صادر شود. معدن PolyMet به یک تولیدکننده بزرگ نیکل تبدیل خواهد شد، همانطور که تنها معدن نیکل ایالات متحده قرار است تا سال 2025 بسته شود.

در کارولینای شمالی، شکست Piedmont Lithium Inc (PLL.O) در مطلع ساختن مالکان محلی از برنامه‌های توسعه‌اش ممکن است برای این شرکت هزینه‌های لازم برای تصویب منطقه‌بندی محلی را به همراه داشته باشد.

خود بایدن در اکتبر اقداماتی را انجام داد تا پروژه معدن مس و نیکل دوقلوی شرکت Antofagasta Plc (ANTO.L) را به مدت 20 سال در مینه سوتا مسدود کند. معدن زیرزمینی پیشنهادی به تامین‌کننده اصلی مس در ایالات متحده برای خودروهای برقی تبدیل می‌شود که دو برابر بیشتر از وسایل نقلیه با موتورهای احتراق داخلی از فلز قرمز استفاده می‌کنند.

علیرغم این گام، کاخ سفید در تلاش است تا حمایت خود را از پروژه‌های معدنی خاص خودروهای الکتریکی، از جمله معدن لیتیوم پیشنهادی لیتیوم آمریکا – علی‌رغم مخالفت بومیان آمریکا – و پروژه لیتیوم زمین گرمایی کالیفرنیا که بخشی از آن توسط جنرال موتورز تامین می‌شود، برجسته کند.

دولت همچنین از قرارداد تامین لیتیوم تسلا با پیمونت خبر داد، حتی اگر این توافق اوایل امسال برای همیشه متوقف شد.

بسیاری از پروژه‌های معدنی از حمایت قوی اتحادیه‌های کارگری برخوردارند، حوزه‌ای که رئیس‌جمهور برای پرورش آن تلاش کرده و گاهی با گروه‌های محیط‌زیستی که امیدوارند معادن جدید را مسدود کنند، مخالف است.

https://www.reuters.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *