نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:41 ق.ظ

نوآوری و اصلاحات اساسی تقاضای نسل Z در سیستم غذایی اروپا

08/12/2021

جوانان در سراسر اروپا خواستار تغییرات گسترده اتحادیه اروپا برای تبدیل سیستم غذایی به پایدارتر شدن هستند، از جمله ترویج کشاورزی احیاکننده، تعریف دستورالعمل‌های تغذیه و برچسب‌گذاری یکنواخت، و فراگیرتر کردن سیستم‌های غذایی.

برای اطمینان از شنیدن نظرات نسل بعدی در طول بحث های مهم در مورد آینده سیستم غذایی، EIT Food با 10 مبتکر 18 تا 24 ساله همکاری نزدیکی داشته است و آنها را به عنوان “FutureFoodMakers” منصوب کرده است تا رهبری فراخوانی برای تغییرات بنیادی داشته باشند. EIT Food بزرگترین انجمن نوآوری مواد غذایی در جهان است که توسط موسسه اروپایی نوآوری و فناوری (EIT) پشتیبانی می شود.

این FutureFoodMakers یک «منو برای تغییر» شامل شش خواسته اولویت‌دار برای سیستم غذایی برای بهبود دسترسی به غذای سالم، پایدار و مقرون‌به‌صرفه ایجاد کرده‌اند که در کنفرانس آینده غذا 2021 به مخاطبان سیاست‌گذاران و رهبران سیستم غذایی ارائه می‌شود. این شش خواسته منعکس کننده حوزه هایی هستند که FutureFoodMakers احساس می کنند بیشترین تأثیر را در تضمین اینکه نسل بعدی می تواند یک سیستم غذایی متناسب با آینده را به ارث ببرد، خواهد بود.

منوی تغییر از ذینفعان بخش غذای اروپایی می‌خواهد:

  • 25 درصد از زمین‌های کشاورزی اتحادیه اروپا را تا سال 2030 تحت شیوه‌های احیاکننده مدیریت کنید و یک سازمان آموزشی برای حمایت از کشاورزان موجود و جدید در انتقال به کشاورزی احیاکننده ایجاد کنید.
  • دستورالعمل های یکنواخت تغذیه و برچسب گذاری اتحادیه اروپا را تعریف کنید که آسان و در دسترس باشد، نیازهای افراد را برآورده کند و شامل اثرات زیست محیطی محصولات غذایی باشد.
  • یک خط مشی دربرگیرنده ایجاد کنید که اثرات مقررات بر هزینه های غذا در میان جمعیت های آسیب پذیر و ارائه کوپن برای غذاهای غنی از مواد مغذی را در نظر بگیرد.
  • یک خط مشی هزینه واقعی غذا در سراسر اتحادیه اروپا ایجاد کنید که محاسبه هزینه واقعی مواد غذایی تولید شده توسط شرکت های بزرگ متوسط ​​و چند ملیتی را از طریق اجرای تجزیه و تحلیل چرخه عمر و ارزیابی تاثیر الزامی می کند.
  • مقابله با ضایعات مواد غذایی در سوپرمارکت‌ها و از طریق توسعه استراتژی اقتصاد زیستی با ایجاد طرح‌های نظارت بر کاهش سوپرمارکت‌ها که به برنامه نظارت بر ضایعات غذایی در سراسر اتحادیه اروپا وارد می‌شود و تسریع در توسعه جایگزین‌هایی برای مواد مبتنی بر سوخت فسیلی که پایه زیستی، قابل بازیافت یا تجزیه‌پذیر هستند.
  • پیامدهای تغذیه‌ای، بهداشتی و زیست ‌محیطی غذا را در برنامه‌های درسی آموزشی برای کودکان لحاظ کنید، و همچنین حمایت و منابعی را برای والدین و معلمان در مورد رژیم‌های غذایی سالم و پایدار فراهم کنید.

منوی تغییر منعکس کننده تحقیقات جدیدی است که نشان می دهد جوانان در سراسر اروپا خواهان بازنگری اساسی در سیستم غذایی جهانی برای محافظت از محیط زیست هستند.

این تحقیق جدید که توسط EIT Food انجام شد، بیش از 2000 نوجوان 18 تا 24 ساله را از بریتانیا، فرانسه، آلمان، لهستان و اسپانیا مورد بررسی قرار داد. یافته‌ها نشان می‌دهد که تقریباً هشت نفر از هر 10 جوان (78٪) فکر می‌کنند که باید اقدامات فوری انجام دهیم تا روش تولید و مصرف مواد غذایی پایدارتر شود.

در همین حال، دو سوم (66٪) احساس می کنند که سیستم غذایی کنونی ما در حال نابودی سیاره زمین است و وضعیت فقط بدتر می شود، زیرا 61٪ فکر می کنند که بخش غذا در سال های اخیر پایدارتر شده است.

پایداری غذا یکی از نگرانی های فزاینده ای برای این گروه سنی است، به طوری که دو سوم (64٪) می گویند که در 12 ماه گذشته برای آنها اهمیت بیشتری پیدا کرده است، در حالی که 65٪ فکر می کنند که Gen Z بیشتر از نسل های قدیمی تر به این موضوع اهمیت می دهد.

نسل Z از میان شیوه های کشاورزی و محصولات غذایی، کشاورزی میوه و سبزیجات را یکی از پایدارترین گزینه ها می داند و 74 درصد معتقدند که این امر پایدار است. پس از آن، مواد غذایی به صورت محلی (74٪)، کشاورزی ارگانیک (72٪) و غذاهای گیاهی (70٪) رشد می کنند. این در حالی است که نیمی از جوانان (50 درصد) واردات مواد غذایی را ناپایدار می دانند.

https://eit.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *