نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 2:51 ب.ظ

نگرانی‌ها در مورد 5G و خرید محصولات بی‌فایده و مضر

نویسنده لوکیا پاپادوپولوس – 18 دسامبر 2021

5G به سرعت در حال پیشی گرفتن از سایر شبکه های فناوری بی سیم است و ممکن است خیلی زود به استاندارد پوشش تلفن همراه تبدیل شود. اما واکنش‌های زیادی با معترضان مبنی بر مضر بودن این فناوری برای سلامت انسان صورت گرفته است.

این امر منجر به افزایش محصولات ضد 5G شده است که ادعا می کنند در برابر تشعشعات مضر محافظت می کنند. کشف شده است که بسیاری از این محصولات کلاهبرداری هستند و اکنون گزارش جدیدی از بی بی سی نشان می دهد که ممکن است واقعاً خطرناک باشند.

مقام هلندی برای ایمنی هسته ای و حفاظت در برابر تشعشع (ANVS) هشداری درباره ده محصولی که تشخیص داد رادیواکتیو هستند، صادر کرد و گردنبندهای ضد 5G یکی از آنهاست. ANVS هشدار داد که این محصولات می توانند با استفاده طولانی مدت آسیب برسانند.

به فروشندگان هلندی که به ANVS معروف هستند گفته شده است که فروش ممنوع است و باید فوراً متوقف شود و آنها باید در این مورد به مشتریان خود اطلاع دهند.

در بیشتر موارد، دانشمندان ادعا می کنند که 5G در واقع ایمن است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که شبکه های تلفن همراه 5G تفاوت چندانی با سیگنال های 3G و 4G موجود ندارند و آنها را کاملا بی ضرر می کند.

در همین حال، مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه ایالتی اورگان انجام شد، بر روی عوارض جانبی 5G روی گورخرماهی‌های جنینی متمرکز شد و نشان داد که تأثیر کمی بر سلامتی آنها وجود دارد و نشان می‌دهد که برای انسان‌ها نیز یکسان خواهد بود.

با این حال، لازم به ذکر است که بیش از 215 دانشمند از 40 کشور مختلف به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده مراجعه کرده و از این نهاد خواسته اند تا قبل از استقرار سریع زیرساخت 5G، خطرات بهداشتی و مسائل زیست محیطی را در نظر بگیرد.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد 5G نباید مردم را به سمت خرید محصولاتی سوق دهد که کاملاً بی‌فایده و اگر مضر نباشند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *