نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:46 ق.ظ

ایالات متحده با تأییدگوگل، کابل داده زیردریایی متا را به آسیا توصیه می کند

نوشته دیوید شپردسون – لوگوی Google LLC در دفتر آنها در منهتن، شهر نیویورک، نیویورک، ایالات متحده،

واشنگتن، 17 دسامبر (رویترز) – دولت بایدن روز جمعه به گوگل (GOOGL.O) و متای مادر فیسبوک (FB.O) مجوز استفاده از یک سیستم کابلی زیردریایی برای مدیریت ترافیک رو به رشد اینترنت در آسیا را توصیه کرد.

دولت از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) خواست تا مجوزهایی را برای ارسال و دریافت داده ها در مورد شبکه کابلی اقیانوس آرام 8000 مایلی به شرکت ها اعطا کند. سیستم کابل فیبر نوری زیر دریا ی ایالات متحده، تایوان، فیلیپین و هنگ کنگ را به هم متصل می کند.

کابل‌های زیردریایی تقریباً تمام ترافیک داده‌های اینترنتی جهان را منتقل می‌کنند. متا به دنبال مجوز برای استفاده از بخش فیلیپین به ایالات متحده است، در حالی که گوگل برای اتصال به تایوان اجازه درخواست کرده است.این شرکت‌ها متعهد شدند از حریم خصوصی و امنیت داده‌های آمریکایی‌ها، به ویژه در برابر عملیات اطلاعاتی چین محافظت کنند.

طرح گوگل و متا از پیشنهاد قبلی برای استفاده از کابل شبکه به هنگ کنگ که تحت کنترل پکن است، صرف نظر کرد. چندین آژانس دولتی ایالات متحده مسدود کردن این طرح را در سال 2020 توصیه کردند.

وزارت دادگستری گفت که با توجه به “تلاش های مداوم چین برای به دست آوردن اطلاعات شخصی حساس میلیون ها نفر از ایالات متحده”، به توافق نامه های امنیت ملی با گوگل و متا نیاز است.سفارت چین در واشنگتن و گوگل بلافاصله اظهار نظری نکردند.

گوگل در سال 2020 اعلام کرد که برای مدیریت ترافیک رو به رشد بین مراکز داده خود در تایوان و ایالات متحده به اتصالات داده نیاز دارد.

یکی از سخنگویان متا گفت که “سیستم کابلی ظرفیت اینترنت” را بین ایالات متحده و فیلیپین افزایش می دهد تا به مردم کمک کند در ارتباط باقی بمانند و محتوا را به اشتراک بگذارند. کابل ها امن هستند و داده ها از طریق رمزگذاری پیشرفته محافظت می شوند.

بر اساس این قراردادها، Google و Meta باید ارزیابی‌های سالانه خطر برای داده‌های حساس را انجام دهند و باید بتوانند ترافیک داده‌ها را در کابل‌ها در عرض ۲۴ ساعت محدود یا متوقف کنند.

حدود 300 کابل زیردریایی ستون فقرات اینترنت را تشکیل می دهند و 99 درصد از ترافیک داده جهان را حمل می کنند.

https://www.reuters.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *