نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:03 ق.ظ

چین 70 درصد از اشتراک جهانی 5G را در سال 2021 به خود اختصاص داده است

توسط عفیق فطری 01 دسامبر 2021

طبق آخرین گزارش تحرک اریکسون، چین بیش از دو سوم اشتراک جهانی 5G را در سال جاری به خود اختصاص داده است، اما نفوذ در آمریکای شمالی و اروپای غربی در حال افزایش است.

بر اساس گزارش جدید ارائه‌دهنده تجهیزات مخابراتی اریکسون، امسال از هر ده اشتراک 5G در جهان، هفت مورد در چین مستقر بوده است. اریکسون پیش‌بینی می‌کند که رشد 5G در کشور تسریع خواهد شد، اما ایالات متحده و اروپا در حال پیشرفت هستند و تا سال 2027 از نظر نفوذ 5G از چین پیشی خواهند گرفت.

5G چقدر سریع در حال رشد است؟

طبق گزارش اریکسون، 5G قرار است به سریع‌ترین نسل شبکه تلفن همراه در سال جاری تبدیل شود و تعداد کل اشتراک‌ها به بیش از 660 میلیون برسد. این رشد ناشی از سطوح بالای تقاضای مصرف کننده در آمریکای شمالی و شمال شرق آسیا، به ویژه چین است. استقرار زودهنگام و تعهد به شبکه های 5G؛ و کاهش قیمت گوشی های هوشمند از علل آن هستند .

امسال، اشتراک 5G در شمال شرق آسیا با تعداد اشتراک 517 میلیون نفر، بسیار بیشتر از سایر مناطق جهان است. چین 460 میلیون از این تعداد یا 70 درصد از کل جهان را تشکیل می دهد. در مقابل، آمریکای شمالی در مجموع 80 میلیون اشتراک و اروپا 33 میلیون اشتراک داشتند.

رشد اولیه 5G چین با سرمایه گذاری گسترده در زیرساخت ها انجام شده است. طبق گزارش روزنامه گلوبال تایمز ، در مجموع 792000 ایستگاه پایه 5G در سراسر چین ساخته شده است که تمام شهرهای استان در پایان فوریه امسال تحت پوشش شبکه های مستقل 5G قرار گرفتند.

اریکسون پیش بینی می کند که تا پایان سال 2027، 4.4 میلیارد اشتراک 5G در سراسر جهان وجود خواهد داشت که بیش از 50 درصد از کل بازار تلفن همراه را تشکیل می دهد. رشد 5G در شمال شرق آسیا شتاب خواهد گرفت و به 1.6 میلیارد مشترک خواهد رسید و چین 1.3 میلیارد اشتراک دارد. اما رشد در تمام مناطق دیگر شتاب خواهد گرفت و اشتراکات 5G اروپا با 22 برابر افزایش به 660 میلیون نفر خواهد رسید. اروپا، آسیای جنوب شرقی و هند همگی از آمریکای شمالی پیشی خواهند گرفت.

پیش‌بینی‌های اریکسون بر اساس داده‌های تاریخی و داده‌های داخلی خود شرکت و همچنین روندهای کلان اقتصادی، بازار و فناوری است. در آخرین گزارش خود، این شرکت خاطرنشان می‌کند که پیش‌بینی‌های قبلی‌اش اغلب نرخ رشد را برای هر نسل متوالی از فناوری شبکه تلفن همراه دست‌کم می‌گرفت. این موسسه می‌گوید: وقتی استاندارد موبایل جهانی شد و به پوشش جمعیتی قابل توجهی رسید و اکوسیستم اطراف آن ایجاد شد، جذب به بازار انبوه می‌تواند سریع‌تر از خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌های چوب هاکی باشد.

https://techmonitor.ai/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *