نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 7:14 ب.ظ

چشم انداز در حال تغییر فولاد در آمریکا

25 ژانویه 2021 – جیل جوسکو

فولاد زیربنای همه چیز است، از خودرو گرفته تا زیرساخت، از ساخت ماشین آلات تا ساخت ساختمان های بلند. با این مقاله، IndustryWeek مجموعه ای در مورد حال و آینده فولاد راه اندازی می کند.

فولادسازی ایالات متحده در ماه‌ها و سال‌های اخیر کانون فعالیت بوده است.

به عنوان مثال، در دسامبر 2019، شرکت تولید کننده سنگ آهن Cleveland-Cliffs Inc. اعلام کرد که AK Steel را در قراردادی 1.1 میلیارد دلاری خریداری می کند. خرید فولاد ساز West Chester در اوهایو، که محصولات کربن نورد تخت، فولاد ضد زنگ و الکتریکی تولید می کند، بلافاصله Cleveland-Cliffs را به یک تولیدکننده سنگ آهن و فولاد به صورت عمودی تبدیل کرد. تنها ده ماه بعد، تولیدکنندگان مستقر در کلیولند دوباره وارد این کار شدند، این بار بیشتر ArcelorMittal ایالات متحده و شرکت های تابعه آن را به قیمت تقریباً 1.4 میلیارد دلار خریداری کردند و دوباره آن را در فهرست تولیدکنندگان فولاد ایالات متحده قرار دادند.

سپس U.S. Steel Corp. در اوایل این ماه، فولادساز مستقر در پیتسبورگ، خرید باقی مانده سهام Big River Steel مستقر در آرکانزاس را به مبلغ تقریبی 774 میلیون دلار به پایان رساند. بیگ ریور استیل کاری را اداره می کند که یو.اس استیل آن را پیشرفته ترین کارخانه نورد تخت در آمریکای شمالی می نامد. در سال 2017، ​​آسیاب کوره قوس الکتریکی  آن تنها سایت تولید فولاد دارای گواهینامه LEED شد.

در اکتبر 2020، U.S Steel یک راه اندازی موفق را در اکتبر 2020 گزارش داد که آن را به عنوان یک تاسیسات فولادسازی  با “فناوری پیشرفته” در کوره قوس الکتریکی در عملیات Fairfield، آلاباما، توصیف می کند.

این اطلاعیه ها به سختی سطح آنچه را که در تولید فولاد ایالات متحده و همچنین در فولادسازی در سراسر جهان می گذرد، نشان می دهد. صنعت فولاد علاوه بر ادغام ها و تملک ها و تسهیلات جدید آنلاین، با فرصت ها و چالش هایی از نظر تعرفه ها، فناوری، علم مواد، COVID-19 ، مواجه است.

البته این فقط صنعت فولاد نیست که با این چالش ها مواجه است. با این حال، تعداد کمی از صنایع دیگر مانند فولاد با بسیاری از صنایع دیگر تلاقی می‌کنند – این صنعت زیربنای همه چیز از خودرو گرفته تا زیرساخت، از ماشین‌سازی تا ساخت ساختمان‌های بلند را تشکیل می‌دهد. در نتیجه، تأثیرات بر صنعت فولاد دارای اثر موجی گسترده و طولانی است.

ادغام و اکتساب

ما به‌تازگی به بزرگ‌ترین حرکت‌های اخیر فولادسازان ایالات متحده اشاره کرده‌ایم و آنها این سوال را مطرح می‌کنند: چه چیزی در پس تصمیم‌گیری برای بلعیدن قطعات بزرگ‌تر کیک وجود دارد؟ و آیا ما احتمالا بیشتر از آن را خواهیم دید؟

جف لارسن، معاون منابع طبیعی، مواد شیمیایی و کشاورزی در Capgemini آمریکای شمالی، می‌گوید: به نظر می‌رسد ادغام عمودی یک موضوع باشد. او می‌گوید: «به طور کلی، داشتن کنترل بیشتر در یک نهاد در سراسر آن زنجیره ارزش گسترده‌تر، به سازمان انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد. “من انتظار دارم که این روند ادامه یابد.”

 در واقع، Cleveland-Cliffs، به عنوان یک شرکت معدن سنگ آهن، تامین کننده اصلی صنعت فولاد بوده است. Cleveland-Cliffs با خرید AK Steel و ArcelorMittal USA، بخش قابل توجهی از زنجیره تامین را که قبلا تغذیه می کرد، به دست آورد.

لورنکو گونکالوز، رئیس و مدیر عامل کلیولند کلیفز، در بیانیه شرکت مبنی بر معامله ArcelorMittal ایالات متحده، خاطرنشان کرد: فولادسازی تجارتی است که حجم تولید، تنوع عملیاتی، کاهش هزینه‌های ثابت و تخصص فنی بیش از هر چیز مهم است.

فولادسازی نیز یک تجارت جهانی است. شرکت های آمریکایی از نظر تولید رتبه اول را ندارند. بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، در سال 2019، برترین شرکت تولید کننده فولاد بر اساس تولید فولاد خام، ArcelorMittal با 97.31 میلیون تن متریک بود. شرکت Nucor با تولید 23.09 میلیون تن در میان فولادسازان ایالات متحده پیشتاز است.

مشکل ظرفیت مازاد فولاد چقدر جدی است ؟

 یک انجمن جهانی برای رسیدگی به آن وجود دارد و به معنای واقعی کلمه، مجمع جهانی ظرفیت مازاد فولاد نامیده می شود. عضویت برای همه کشورهایی که گروه 20 را تشکیل می‌دهند، که مجمعی برای همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی است، آزاد است. هدف اعلام شده آن بحث و بررسی و یافتن راه حل های جمعی برای موضوع جهانی مازاد ظرفیت فولاد است.

البته، برترین کشور فولادساز از نظر تولید خالص در مجمع جهانی غایب است. به گفته سازمان جهانی فولاد، این کشور چین خواهد بود که در سال 2019، 996.3 متریک میلیون تن فولاد خام تولید کرد. تأثیر آن بر همه چیزهای فولادی بسیار زیاد است. هند که رتبه دوم را در اختیار دارد، 111.2 میلیون تن متریک تولید کرد. ایالات متحده، شماره 4 پس از ژاپن، 87.8 میلیون تن تولید کرد.

سه ماه پیش، مجموعه‌ای از انجمن‌های فولادی از سراسر جهان، از جمله موسسه آهن و فولاد آمریکا و فدراسیون آهن و فولاد ژاپن، از دولت‌های کشورهای تولیدکننده فولاد خواستند تا تلاش‌های خود را در مجمع جهانی در مورد ظرفیت مازاد فولاد برای مقابله با آنچه که آنها «بحران رو به رشد فولاد» نامیدند.

انجمن ها مجدداً درخواست خود را از انجمن برای ایجاد اقدامات قوی تر در مورد یارانه ها و سایر اقدامات حمایتی، حمایت از راه حل های تجاری و اتخاذ تدابیری برای افزایش شفافیت تجدید کرده اند.

بحث مازاد ظرفیت یک موضوع دیرینه است. با این حال، پس از کاهش تدریجی ظرفیت مازاد در چند سال گذشته، داده‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پیش‌بینی می‌کند که مازاد ظرفیت فولاد می‌تواند در سال 2020 به 700 میلیون تن افزایش یابد که هم ناشی از کاهش تولید COVID-19 و هم افزایش ظرفیت به ویژه در خاورمیانه و آسیا است.

تعرفه ها

در سال 2018، دولت ترامپ بر اساس بخش 232 قانون گسترش تجارت 1962، با استثناء یا سهمیه بندی، تعرفه های فولادی را بر واردات فولاد خام و آلومینیوم خارجی وضع کرد. هجوم واردات فولاد، صنایع داخلی را تهدید می کرد و بنابراین تهدیدی برای شهروندان ایالات متحده بود. دولت گفت:  سیل تولید توسط چین نگرانی خاصی دارد. در مقاله ای در نوامبر 2020 در وال استریت ژورنال، کوین دمپسی، مدیر عامل موسسه آهن و فولاد آمریکا (او در زمان نگارش مقاله موقت بود) گفت که تعرفه ها به افزایش نرخ بهره برداری از ظرفیت داخلی، افزایش سرمایه گذاری ایالات متحده و افزایش کمک کرده است.

 اکنون همه نگاه ها به دولت بایدن و موضع آن در قبال تعرفه های فولادی است. صنعت فولاد ایالات متحده از دولت جدید می خواهد که آنها را حفظ کند. در نامه ای در 11 ژانویه به بایدن، رئیس جمهور منتخب، چهار سازمان فولادی، از جمله AISI و انجمن تولیدکنندگان فولاد، و اتحادیه کارگران فولاد متحد نوشتند: «تداوم تعرفه ها و سهمیه های [فولاد] برای اطمینان از دوام فولاد ضروری است. صنعت فولاد داخلی در مواجهه با این ظرفیت مازاد فولادی عظیم و رو به رشد. حذف یا تضعیف این اقدامات قبل از اینکه کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد از بین بروند ظرفیت مازاد خود – و یارانه‌ها و سایر سیاست‌های انحرافی تجاری که به بحران فولاد دامن زده‌اند – فقط باعث افزایش جدید واردات با اثرات مخرب برای تولیدکنندگان داخلی فولاد و کارگران آنها خواهد شد.

COVID-19، زیرساخت و موارد دیگر

چه چیز دیگری می تواند یا می خواهد یا در حال تغییر چشم انداز فولاد است؟ بسته به نحوه برخورد دولت بایدن، یک پاسخ زیرساخت است. قبل از انتخابات، بایدن وعده هایی مبنی بر سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ در زیرساخت های ایالات متحده داده بود. لارسن از Capgemini خاطرنشان می کند که اگر این اتفاق بیفتد، “به طور کلی این خبر خوبی برای فولاد است.”

لارسن همچنین پیش‌بینی می‌کند که پایداری موضوعی با اهمیت فزاینده برای تولیدکنندگان فولاد و همچنین تمام تولیدکنندگان صنعتی خواهد بود. نه تنها پایداری یک هدف اجتماعی رو به رشد برای شرکت‌ها است، بلکه مزایای مالی در مورد بهره‌وری انرژی و بهینه‌سازی و مدیریت چرخه عمر نیز وجود دارد. علاوه بر ایجاد تغییرات تکنولوژیکی، پایداری همچنین ممکن است محرک یکپارچگی عمودی بیشتر باشد که قبلا در این مقاله ذکر شد.

لارسن خاطرنشان می کند: «[ادغام عمودی] وسیله ای برای کنترل زنجیره تأمین است. طبق تعریف، فرصت هایی برای بهینه سازی فرآیندها در مقیاس بزرگتر ایجاد می کند.

و در نهایت، یک مرور کلی از هر صنعتی نمی تواند بدون تأمل در مورد COVID-19 به نتیجه برسد. مانند تقریباً هر صنعت، همه‌گیری تقاضا برای فولاد را کاهش داد زیرا بسیاری از نقاط جهان متوقف شدند. داده های AISI نشان می دهد که تا نوامبر 2020، محموله های کارخانه فولاد ایالات متحده در مقایسه با سال قبل تقریباً 16 درصد کاهش داشته است. با این حال، استفاده از ظرفیت به آرامی افزایش یافته است. به عنوان مثال، استفاده برای هفته منتهی به 16 ژانویه به 76.7٪ رسید. برای هفته منتهی به 13 ژوئن 54 درصد بود.

آنچه که برای مدتی به عنوان یک سوال باقی می ماند، تأثیر پایدار کووید-19 بر دنیای کار است، و این می تواند برای فولاد چه معنایی داشته باشد. همانطور که لارسن خاطرنشان کرد، کووید-19 به طور ناخواسته “به یک آزمایش جهانی غول پیکر” در مورد نحوه کار مردم تبدیل شد. آیا محیط کار مجازی از یک روند الهام گرفته از بیماری همه گیر به یک معیار دائمی حرکت می کند؟ و اگر این اتفاق بیفتد، چگونه می‌تواند بر تولید خودرو، یک مصرف‌کننده نهایی مهم فولاد تأثیر بگذارد؟

لارسن می‌گوید: شکی وجود ندارد که [شرکت‌ها] واقعاً به این موضوع نگاه می‌کنند و در نظر دارند که چگونه کار مجازی ممکن است مزایای طولانی‌مدت و پایداری داشته باشد. https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *