نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 6:20 ب.ظ

وقت آن است که برخی از دیوارهای (داده) را در بخش تولید خراب کنیم

ارسال شده در 16 دسامبر 2021 توسط The Manufacturer

تولید مدرن در مورد تحقق امکانات از طریق فناوری است. دریاچه های داده به امری عادی تبدیل شده اند، اما پتانسیل عظیم آنها در بین شرکت های تولیدی استفاده نشده باقی مانده است.

تقریباً 90٪ از کل داده های موجود در دریاچه های داده توسط هیچ فردی در شرکت استفاده نمی شود. و این به این دلیل نیست که صنعت داده های کافی را جمع آوری نمی کند. به این دلیل است که به زمینه نیاز دارد.

دریاچه های داده اساس کار دیجیتالی سازی تولید هستند. اما معمولاً فقط تعداد کمی از افراد در سازمان وجود دارند که می‌دانند چگونه می‌توانند به طور مؤثر آنها را هدایت کنند، زیرا دریاچه‌های داده فقط داده‌های خام و تبدیل نشده را ذخیره می‌کنند. این وضعیت مانند داشتن مجموعه ای از مختصات است اما بدون نقشه – که برای اکثر مردم بی فایده است.

برای پر کردن شکاف بین داده‌ها و افراد، تولیدکنندگان به زیرساخت مناسب برای ذخیره، پالایش و در دسترس قرار دادن داده‌های مربوطه برای هر کسی که برای ایجاد ارزش تجاری به آن نیاز دارد اقداماتی لازم می باشد.

سازنده نوردیک، Aarbakke این نظریه را آزمایش کرده است. به گفته Rolf Thu، مدیر ارشد فناوری آنها، با داده های قدرتمندی که در اختیار داریم، می توانیم کارهای زیادی برای بهبود فرآیندهای خود و کاهش ردپای کربن خود انجام دهیم. ما می‌توانیم ردیابی کنیم، تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم که انتشار گازهای گلخانه‌ای از کجا می‌آید – و سپس برای کاهش آن اقدام کنیم.

وی افزود: یکی از بزرگترین مزایا این است که با چه سرعتی می توانیم از ایده به راه حل حرکت کنیم. ما همچنین می توانیم با استفاده از یک تیم بسیار ناب با حجم عظیمی از داده ها کار کنیم. و ما می توانیم کارهای شگفت انگیزی با آن انجام دهیم زیرا ابزارها و آماده سازی داده ها بسیار خوب هستند. ما به سرعت و ارزان در حال توسعه چیزها هستیم که برای بازگشت سرمایه ما مثبت است.

Aarbakke توانست دیواره‌های بین سیستم‌های جداگانه‌ای را که داده‌های عملکرد دستگاه و سفارش‌های کاری را ردیابی می‌کردند، بشکند و به شرکت در تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی استفاده از ابزار برش کمک کرد. این راه حل به سازنده کمک می کند تا مجموعه ابزار را تا 60٪ کاهش دهد و راندمان ابزار برش را تا 10٪ افزایش دهد. Aarbakke همچنین قادر به نظارت بر بیش از 22000 ابزار برش منحصر به فرد بود.

در مثالی دیگر، سازنده داشبوردی برای  ماشین‌های CNC ایجاد کرد که به مهندسان خود کمک کرد تا تعداد خرابی‌ها را کاهش دهند و طول عمر ماشین‌ها را افزایش دهند که در نتیجه باعث کاهش 20 تا 30 درصدی هزینه‌های سرویس و کاهش زمان توقف و توقف‌های برنامه‌ریزی نشده می‌شود.

همانطور که این مثال نشان می دهد، اولین و ضروری ترین گام برای مفید ساختن داده های شما، ایجاد زمینه آن است. زمینه‌سازی ، داده‌های شما را در دسترس قرار می‌دهد به طوری که همه افراد در سازمان شما می‌توانند بینش‌هایی را در مورد داده‌ها و عملیات شما به دست آورند. دارایی‌های موجود در تأسیسات شما ممکن است دارای متغیرهای فرآیند، سفارش‌های کاری، اسناد و داده‌های بازرسی در چندین منبع باشد که همگی در دریاچه داده شما ساکن هستند.

زمینه‌سازی رابطه معناداری بین منابع و انواع داده‌ها برقرار می‌کند، همه افراد در سازمان را با اطلاعات بی‌درنگ توانمند می‌سازد، دانشی را که قبلاً فقط در دسترس متخصصان بود، دموکراتیزه می‌کند و برنامه‌های کاربردی جدید و موجود را به سرعت در حال توسعه و مقیاس‌بندی می‌کند.

داده ها در زمینه به شما امکان می دهد نقاط درد خود را ببینید و شما را به سمت امکانات تقریبا نامحدودی برای بهبود راهنمایی می کند. این به شما بینشی می دهد تا ببینید کدام ابزارها بیشترین پتانسیل را برای بهینه سازی دارند و چگونه می توانید استفاده از دارایی های خود را افزایش دهید.

امروزه تولیدکنندگان برای تصمیم گیری به داده ها و تجزیه و تحلیل متکی هستند. برای اینکه داده ها به صورت عملیاتی در مقیاس مورد استفاده قرار گیرند، باید قابل اعتماد و سازگار باشند.

اگر شما و همکارانتان به داده هایتان اعتماد ندارید، بی فایده است. به منظور ایجاد اعتماد در داده‌های خود، اطمینان از اینکه داده‌های سری زمانی مورد استفاده برای تولید بینش در وضعیت سالمی هستند، حیاتی است. با ادغام داده ها از طیف وسیعی از منابع پراکنده در یک مکان، می توانید داده های خود را مدیریت و کنترل کنید. دسترسی به داده های سری زمانی دقیق به شما این امکان را می دهد که به راحتی کیفیت داده ها را تأیید کنید و همچنین نیازمندی ها را بر اساس موارد استفاده خاص اصلاح کنید. بدون تأیید کیفیت داده ها، تیم های شما می توانند در نهایت به داده های نادرست واکنش نشان دهند. با راه حل های مناسب، می توانید پاکسازی داده ها را به صورت خودکار انجام دهید، زمان قابل توجهی صرفه جویی کنید و مهمتر از همه، داده های دقیقی را برای تصمیم گیری دریافت کنید.

دریاچه های داده به تنهایی هیچ ارزش تجاری ندارند. برای ارائه ارزش، داده ها باید زمینه، در دسترس و قابل اعتماد باشند. هنگامی که ارزش داده های خود را درک کردید، پایه ای را ایجاد می کنید که عملیات شما را کارآمدتر، هوشمندانه تر و حتی پایدارتر می کند. https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *