نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 2:42 ب.ظ

5G یک مزیت پنهان منحصر به فرد دارد، آن چیست؟

جان بلایر | 16 اوت 2021 Adobe Stock AdobeStock_289991413.jpeg

تحلیلگران در بخش های صنعتی اصرار دارند که 5G تولید صنعتی بهینه را ارائه می‌دهد و همچنین تجربه تصمیم‌گیری برای کاربر نهایی را بهبود می‌بخشد. PwC به میزان ۱۳.۲ تریلیون دلار ارزش اقتصادی جهانی مبتنی بر 5G تا سال 2035 ایجاد می‌کند و 22.3 میلیون شغل را تنها در زنجیره ارزش جهانی 5G ایجاد می‌کند.

ریموند یین، مدیر محتوای فنی Mouser Electronics، که توسط Rob Spiegel گزارش شده است، در باره توضیح داد: «5G می‌تواند تأثیر زیادی بر بخش صنعتی بگذارد. نسخه 16 استاندارد 5G ارتباط تنگاتنگی با آینده روباتیک صنعتی دارد و نسل جدیدی از روبات‌های متحرک مستقل را قادر می‌سازد که در همکاری با انسان در کنار هم کار خواهند کرد.»

اما این آینده امیدوار کننده بدون چالش نیست. هر دو 5G و 6G بر توانایی شبکه برای ارائه عملکرد بیشتر در محدوده قدرت بسیار محدود تأکید می‌کنند. مایک فیتون، VP ، Data Platforms Group & GM ، Network Business Division ، Intel ، در بررسی اصلی DesignCon آینده اینکه چگونه این خواسته‌ها نیازهای دوگانه مقیاس پذیری و برنامه پذیری را برانگیخته طرح نموده است.

این الزامات دوگانه ناشی از تغییر مدل‌های استقرار از لوازم اختصاصی به مجازی‌سازی و پیاده‌سازی فناوری ابری است. برنامه ریزی یک عامل اساسی است زیرا هزینه‌های عملیاتی شبکه را کاهش می‌دهد و باید رشد درآمد 5G را بهبود بخشد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیستم‌های شبکه 5G یک معماری سازگار، تعریف شده توسط نرم افزار، قابل برنامه‌ریزی و یکپارچه ایجاد خواهند کرد.

اگرچه معمولاً بحث نمی‌شود، اما جنبه برنامه ریزی 5G مورد توجه ارائه دهندگان خدمات ارتباطی (CSPs) قرار گرفته است. با 5G، آن‌ها قادر خواهند بود شبکه را از طریق شبکه‌های دسترسی WAN (SD-WAN) و RAN مبتنی بر ابر برنامه نویسی کنند. چنین مدل برنامه‌ریزی به ارائه خدمات بدون محدودیت در هر شبکه تلفن همراه و ثابت-Wi-Fi در هر پیکربندی دسترسی کمک می‌کند. پتانسیل چنین محیط انعطاف پذیر و ترکیبی برای ایجاد و نگهداری چالش برانگیز، اما سودآور است.

https://www.designnews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *