نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 5:19 ب.ظ

کشتی های هوایی هیدروژنی با یک چهارم قیمت هواپیما و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

توسط کریس یانگ  16 دسامبر 2021

یک استارت آپ مستقر در کالیفرنیا به نام H2 Clipper می خواهد کشتی هوایی پر از هیدروژن را به عنوان نوعی حمل و نقل انبوه احیا کند.  طبق یک بیانیه مطبوعاتی اعلام شده است که تفاوت اصلی این است که  این فناوری برای حمل و نقل افراد نیست، بلکه برای حمل بار است.

این شرکت قصد دارد با استفاده از تمایل مجدد جهان برای آزمایش اشکال جایگزین حمل و نقل به دنبال گزارش تغییرات آب و هوایی IPCC برای سال 2021، یک شبکه جهانی بار سبز راه اندازی کند.

H2 Clipper ادعا می‌کند که کشتی‌های هوایی باری این شرکت  می‌توانند 8 تا 10 برابر بهترین هواپیمای باری را بیش از 6000 مایل (9656 کیلومتر) حمل کنند و این کار را با یک چهارم قیمت انجام دهند. ظرفیت حمل بار آنها تقریباً 340000 پوند (150000 کیلوگرم) است که در فضای بار تا 265000 فوت مکعب (7530 متر مکعب) قرار می گیرند.

H2 Clipper با سرعت 175 مایل در ساعت (282 کیلومتر در ساعت) به این معنی که نزدیک به ده برابر سریع‌تر از یک کشتی باری حرکت می‌کند – اگرچه آشکارا از یک هواپیمای باری در آن بخش عقب می‌افتد. مزیت اصلی نسبت به هواپیماهای باری امروزی این است که H2 Clipper انتشار کربن صفر تولید می کند.

رفع نیاز به زیرساخت های بزرگ زمینی

کشتی های هوایی H2 Clipper با گاز هیدروژن از طریق یک سلول سوختی با سیستم های محرکه تمام الکتریکی حرکت خواهند کرد. همانطور که NewAtlas اشاره می کند، برد آنها بیش از 6000 مایل (~ 9650 کیلومتر) به این معنی است که آنها می توانند هر دو نقطه روی کره زمین را تنها با یک توقف سوخت گیری به یکدیگر متصل کنند.

در مورد هزینه های حمل و نقل، H2 Clipper می گوید که قیمت ها بین 0.177 تا 0.247 دلار در هر تن برای مسافت های بین 1000 تا 6000 مایل (~1610-9650 کیلومتر) متغیر است. به گفته این شرکت، این یک چهارم قیمت حمل و نقل محموله هواپیما است. در حالی که این هزینه از حمل و نقل باری گران تر است، صنعت کشتیرانی احتمالاً در سال های آینده با مالیات های سنگین کربن در نظر گرفته می شود زیرا دولت ها قصد دارند انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند.

کشتی‌های هوایی H2 Clipper همچنین ممکن است بتوانند بخش معینی از تدارکات مورد نیاز برای حمل و نقل و هواپیما را به دلیل پیکربندی برخاست و فرود عمودیVTOL قطع کنند. در اوایل سال جاری، یک شرکت روسی به نام Aerosmena نیز برنامه‌هایی برای توسعه کشتی‌های هوایی باری بزرگ که نیاز به زیرساخت‌های بزرگ زمینی را حذف می‌کند، فاش کرد. سوال واقعی ممکن است این باشد که آیا شرکت هایی مانند H2 Clipper و Aerosmena می توانند درک کشتی های هوایی هیدروژنی ناشی از فاجعه Hindenburg را تغییر دهند و گواهینامه پرواز را در سال های آینده دریافت کنند. https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *