نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 6:55 ب.ظ

میلیونها دلار سرمایه گذاری در بازی های بلاک چین توسط چند شرکت

نوشته گرترود چاوز-دریفوس – یک گیمر در 23 اوت 2017، در بزرگترین نمایشگاه بازی های رایانه ای جهان، گیمزکام، در کلن، آلمان، از عینک واقعیت مجازی (VR) استفاده می کند. رویترز/ولفگانگ راتای /عکس فایل

نیویورک، 14 دسامبر (رویترز) – Solana Ventures، واحدی از شرکت فناوری Solana Labs، از راه اندازی یک ابتکار سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری با تمرکز بر بازی های بلاک چین، با همکاری Forte و Griffin Gaming Partners، دو بازیگر اصلی در بخش فورته را برای برنامه های بازی مبتنی بر بلاک چین ایجاد می کند. گریفین یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر است که در بازار جهانی بازی سرمایه گذاری می کند.

متیو بک، شریک Solana Ventures که پروژه‌های بلاک چین سولانا را تأمین مالی می‌کند، می‌گوید: اکوسیستم مشخص می‌کند که تقاطع بلاک چین و بازی چگونه به نظر می‌رسد.

طبق گزارش ResearchAndMarkets.com، ارزش بازار جهانی بازی در سال 2020 به 173.7 میلیارد دلار رسید و انتظار می‌رود تا سال 2026 به 314.40 میلیارد دلار برسد. این رشد تا حدودی به قرنطینه های جهانی در طول همه گیری مربوط می شود زیرا مردم در خانه ماندند و برای گذراندن زمان به پلتفرم های بازی روی آوردند.

در بازی‌های مبتنی بر بلاک چین، بازیکنان در سراسر جهان می‌توانند صاحب کالا شوند، آزادانه کالاها و خدمات را با یکدیگر تجارت کنند و در اقتصادهای اجتماعی شرکت کنند که به خلاقیت، همکاری و مهارت پاداش می‌دهد.

به گفته فعالان بازار، برخی از بازی‌های بلاک چین به بازیکنان این امکان را می‌دهند که در ازای بازی با ارزهای دیجیتال پاداش بگیرند.

زمانی که توسعه‌دهندگان بازی مجبور بودند به طور مداوم محتوای جدیدی را برای بازیکنان به‌عنوان خرید یک‌بار مصرف ایجاد کنند، با ظهور NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) و دیگر فناوری‌های بلاک چین، توسعه‌دهندگان بازی اکنون می‌توانند حقوق مالکیت واقعی را ارائه دهند و ایجاد کنند. جاش ویلیامز، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی فورته، گفت: اینها اقتصادهای خودپایدار و شکوفا در بازی هایشان هستند.

NFT ها دارایی های دیجیتال منحصر به فردی هستند که قابل جایگزینی نیستند.

آستین فدرا، رئیس بخش ارتباطات آزمایشگاه سولانا، یکی از توسعه دهندگان اصلی در بلاک چین سولانا، گفت: “بازی بلاک چین واقعاً در حال حاضر در مراحل اولیه است. بسیاری از ابزارها و زیرساخت ها هنوز در حال توسعه هستند.”

در همین حال، گریفین بیش از 400 میلیون دلار در شرکت‌های مرتبط با بازی و وب 3.0 در دو سال گذشته سرمایه‌گذاری کرده است. نیک توستو، یکی از بنیانگذاران گریفین، گفت که این شرکت به همکاری با فورته و سولانا برای کمک به پیشبرد اکوسیستم بازی بلاک چین ادامه خواهد داد.

https://www.reuters.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *