نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 1:47 ب.ظ

افزایش شدید تقاضا برای میکرو نمایشگرها در هدست‌های واقعیت افزوده

14 دسامبر 2021 // توسط نیک فلاهرتی

پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای میکرو نمایشگرها در هدست‌های واقعیت افزوده هر سال دو برابر شود و به بیش از 1.8 میلیارد دلار در سال 2025 و بیش از 4.9 میلیارد دلار در سال 2027 برسد.

Micledi Microdisplays در لوون اولین microLED صنعت ساخته شده بر روی یک پلت فرم تولید CMOS 300 میلی متری را به نمایش گذاشته است.

فناوری Micledi مواد هم‌پایه RGB را قادر می‌سازد که بر روی پلتفرمهای CMOS 300 میلی‌متری بازسازی شوند و با ASICهای پیشرفته CMOS از طریق پیوند هیبریدی ویفر به ویفر (W2W) یکپارچه شوند. شکل دهی پرتو لنز فرنل در سطح پیکسل با استفاده از ابزار استاندارد صنعتی و مراحل فرآیند موجود برای تولید حجمی در شکل گیری CMOS، ادغام موجبر با کارایی بالا نمایشگرهای microLED را در عینک های هوشمند فراهم می کند.

هزینه پایین‌تر تولید ویفر 300 میلی‌متری CMOS باعث پذیرش عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده (AR) خواهد شد. این شرکت از تجربه گسترده imec در فناوری‌های یکپارچه‌سازی سه بعدی استفاده کرد و به زیرساخت خط آزمایشی CMOS 300 میلی‌متری برای توسعه و نمونه‌سازی microLED دسترسی داشت.

رویکرد اختصاصی، یک ماژول نمایشگر microLED 1 واتی یکپارچه را با ASIC یکپارچه با نمایشگر PWM و تصحیح رنگی کامل طراحی شده در یک گره فرآیند CMOS زیر 40 نانومتری را قادر می‌سازد. آرایه RGB دارای گام پیکسلی 3.0um و روشنایی تا 10,000,000 nit، با شکل دهی پرتو در سطح پیکسل برای ادغام موجبر است.

پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای میکرو نمایشگرها در هدست‌های واقعیت افزوده هر سال دو برابر شود و به بیش از 1.8 میلیارد دلار در سال 2025 و بیش از 4.9 میلیارد دلار در سال 2027 برسد.

هدست‌های AR امروزه در بازارهای صنعتی و پزشکی یافت می‌شوند. شان لرد، مدیر عامل Micledi گفت: ما قصد داریم با فعال کردن عینک‌های AR که شیک، جمع‌وجور، سبک، با عمر باتری طولانی و تصاویری شبیه واقعیت هستند، آن را تغییر دهیم.

او گفت: جریان تولید 300 میلی‌متری ما، فناوری مورد نیاز برای غلبه بر چالش‌های عینک‌های AR نسل اول و دوم است و برای دستیابی به ویژگی‌هایی که مصرف‌کنندگان برای تجربه واقعی AR از نظر بصری همه جانبه نیاز دارند، ضروری است.

این شرکت اولین واحدهای نمایشی خود را در نمایشگاه CES 2022 در لاس وگاس ماه آینده به نمایش خواهد گذاشت.

https://www.eenewseurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *