نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

19 اردیبهشت 1403 9:13 ق.ظ

طولانی‌ترین کابل زیردریایی جهان برای ارسال انرژی پاک از مراکش به بریتانیا

5 نوامبر 2021

یک دهکده کوچک انگلیسی قرار است به مرکز «انقلاب» در صنعت انرژی جهانی تبدیل شود و با طولانی‌ترین  کابل زیردریایی جهان به مراکش متصل شود.این طرح آلوردیسکوت را در دوون، با جمعیت 286 نفر، در انتهای خطی که آن را به شمال آفریقا متصل خواهد کرد.

پروژه برق Xlinks Morocco-UK می گوید که انرژی خورشیدی و باد تولید شده کافی برای تامین هفت میلیون خانه تا سال 2030 به بریتانیا وارد خواهد کرد.این طرح شامل 3800 کیلومتر (2361 مایل) کابل کشی زیردریایی می شود که منطقه غنی از انرژی های تجدیدپذیر Guelmim Oued Noun مراکش را با Alverdiscott کوچک در نزدیکی Barnstaple متصل می کند.

در حال حاضر توافقی با شبکه ملی برای راه اندازی ایستگاه های مبدل منبع ولتاژ در روستای انگلیسی با جمعیت 286 نفر انجام شده است.مرد پشت این پروژه بزرگ، رئیس سابق فروشگاه های زنجیره ای خواربار فروشی تسکو، سر دیوید لوئیس است.

تاسیسات جدید تولید برق که به طور کامل از انرژی خورشیدی و باد همراه با یک تاسیسات ذخیره باتری تامین می شود، حدود 1500 کیلومتر مربع (579 مایل مربع) در مراکش را پوشش می دهد و سپس از طریق چهار HVDC جریان مستقیم ولتاژ بالا ،  کابل های دریایی فرعی به بریتانیا متصل می شود. اینها به Alverdiscott متصل می شوند که میزبان دو اتصال 1.8GW است.

ایستگاه های مبدل در مراکش قدرت جریان متناوب ولتاژ بالا (HVAC) را در محل تولید به HVDC جریان مستقیم ولتاژ بالا تغییر می دهند.سپس از طریق کابل زیر دریا به ایستگاه مبدل در شمال دوون فرستاده می شود که آن را به توان ولتاژ بالا برمی گرداند و آماده تزریق به شبکه انتقال بریتانیا است.

در مجموع، چهار کابل، سیستم های کابلی زیردریایی دوقلو 1.8 گیگاواتی HVDC را تشکیل می دهند.

آنها مسیر آب کم عمق را از مراکش به Alverdiscott دنبال می کنند و از اسپانیا، پرتغال و فرانسه می گذرند.یک مطالعه امکان سنجی فنی قبلاً برای تأیید اعتبار و هزینه پروژه تکمیل شده است.

رئیس سابق تسکو همچنین 800 میلیون پوند (1080 میلیون دلار) برای ساخت سه تأسیسات تولیدی در بریتانیا جمع‌آوری می‌کند تا از تقاضای رو به رشد برای کابل‌های الکتریکی مورد استفاده برای مزارع بادی فراساحلی و اتصالات زیر دریا استفاده کند.

سخنگوی Xlinks گفت: «این اولین پروژه در نوع خود 10.5 گیگاوات الکتریسیته کربن صفر از خورشید و باد تولید می کند تا 3.6 گیگاوات انرژی قابل اطمینان را برای میانگین 20 ساعت در روز تولید کند.پس از تکمیل، این پروژه قادر خواهد بود تا 8 درصد از برق مورد نیاز بریتانیا را تامین کند.

در کنار خروجی ثابت پانل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی، یک باتری 20 گیگاوات ساعتی/5 گیگاواتی در محل، ذخیره‌سازی کافی را فراهم می‌کند تا هر روز یک منبع اختصاصی و تقریبا ثابت از انرژی پاک قابل‌پیش‌بینی و انعطاف‌پذیر برای بریتانیا را فراهم کند که مکمل آن است. انرژی تجدیدپذیر که قبلاً در سراسر بریتانیا تولید شده است. این واقعاً یک خبر هیجان انگیز است.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *