نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 11:38 ق.ظ

فروش Inmarsat به Viasat هوای دیگری برای فناوری بریتانیا خواهد بود

توسط متیو گودینگ 10 نوامبر 2021

ارائه‌دهنده ارتباطات ماهواره‌ای بریتانیایی Inmarsat با توافق بر خرید 7.3 میلیارد دلاری با رقیب آمریکایی Viasat، قرار است به جدیدترین شرکت فناوری بریتانیایی با ارزش تبدیل شود که تحت مالکیت خارجی قرار گرفته است. اگرچه تمرکز اخیر صنعت فضایی بر ماهواره‌های مدار پایین زمین بوده است، ماهواره‌های زمین‌ایستا مانند ماهواره‌های ارائه‌شده توسط Inmarsat قرار است برای کار بسیاری از مشاغل حیاتی باقی بمانند. به گفته کارشناسان، علیرغم این اهمیت استراتژیک، دولت بریتانیا بعید است که فروش را مسدود کند.

قرارداد Inmarsat ، باعث می‌شود که Viasat 850 میلیون دلار نقد و 3.1 میلیارد دلار سهام برای رقیب مستقر در لندن بپردازد، در حالی که 3.4 میلیارد دلار بدهی را فرض می‌کند. این شرکت آمریکایی در حال حاضر خدمات ارتباطی و اتصال ماهواره‌ای را به مشتریان در بخش‌های کشتیرانی، هوانوردی و دفاعی ارائه می‌کند. خرید اینمارست به آن امکان می‌دهد تا دامنه جهانی خود را گسترش دهد.

مارک دانکبرگ، رئیس اجرایی Viasat، با اعلام این خرید برنامه ریزی شده، گفت: “این یک ترکیب متحول کننده است که جاه طلبی های مشترک ما برای اتصال جهان را ارتقا می دهد.” ترکیب منحصربه‌فرد تیم‌ها، فناوری‌ها و منابع، مواد و مقیاس مورد نیاز برای رشد سودآور را از طریق ایجاد و ارائه خدمات نوآورانه باند پهن و اینترنت اشیاء در بخش‌ها و مناطق جغرافیایی با رشد سریع جدید و موجود فراهم می‌کند.

Inmarsat چیست و Viasat با 7.3 میلیارد دلار خود چه چیزی دریافت می کند؟

اینمارست که در سال 1979 تأسیس شد، خود را به عنوان یکی از مبتکرترین شرکت های ماهواره ای در جهان معرفی کرده است. در سال 2018 زمانی که توسط کنسرسیومی از سهام خصوصی و صندوق های بازنشستگی به مبلغ 3.4 میلیارد دلار وارد شد و اکنون قصد دارند آن را به Viasat بفروشند، خصوصی شد. این شرکت شاید بیشتر به دلیل توسعه سیستم ردیابی ADS-B شناخته شده است، که در شکار پرواز ناپدید شده خطوط هوایی مالزی MH370 در سال 2014 مورد استفاده قرار گرفت.

دکتر مالکوم مک‌دونالد، مدیر مرکز عالی اسکاتلند در برنامه‌های کاربردی ماهواره‌ای، می‌گوید که خرید این شرکت ترکیبی را تقویت می‌کند. او می گوید: «منصفانه است که بگوییم اینمارست یک شرکت پیشرو در سطح جهانی است و سابقه طولانی در موفقیت دارد. از منظر فنی و تجاری، من می توانم ارزش و منطق واضح این ادغام را ببینم.

اینمارست نام خود را با ساخت ماهواره های زمین ایستا که در ارتفاع 36000 کیلومتری زمین قرار دارند و با همان سرعت سیاره حرکت می کنند، ساخت. اگرچه ساخت و پرتاب این ماهواره ها گران است، اما سیگنال ارتباطی قابل اعتمادی را ارائه می دهند و مارک زیبارت، استاد ژئودزی فضایی در دانشگاه کالج لندن، می گوید که بریتانیا در این زمینه عمدتاً به لطف Inmarsat پیشگام بوده است.

او می‌گوید: «این یک شرکت فوق‌العاده و یک دارایی جایزه واقعی برای بریتانیا است. “بیست و پنج درصد از ماهواره های زمین ثابت جهان در بریتانیا ساخته شده اند و ما بخش بزرگی از بازار را برای نوآوری و توسعه خدمات در فضا در اختیار داریم.Inmarsat فقط یک ارائه دهنده خدمات نیست، بلکه یک مبتکر در زمینه فضا بوده است. توسعه خدمات جدید، به ویژه برای دریانوردی و هوانوردی. این یک دارایی واقعی است.”

استراتژی صنعتی بریتانیا پس از برگزیت بر تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در علم و فناوری متمرکز شده است، اما با وجود این، پروفسور زیبارت انتظار ندارد دولت وارد عمل شود و مانع از این معامله شود. او می‌گوید: «دولت از اعمال اقتصاد بازار آزاد خوشحال است و اجازه می‌دهد بازار همه چیز را مرتب کند. “

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *