نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 5:23 ق.ظ

اولین دیوار مانع صوتی کنار جاده‌ای با انرژی خورشیدی 100 خانه را تامین می‌کند

نوشته کریستوفر مک فادن05 نوامبر 2021

شبکه خبری انرژی گزارش داد که ایالت ماساچوست ممکن است اولین ایالتی باشد که اولین دیوار صوتی کنار جاده ای با انرژی خورشیدی را نصب می کند. این سیستم نوآورانه که توسط یک شرکت محلی به نام Ko-Solar طراحی شده است، پانل های مانع معمولی قدیمی را با پنل های خورشیدی جایگزین می کند.

این شرکت در نصب پانل‌ها در مکان‌های کمتر آشکار مانند شهرک‌های صنعتی و پارکینگ‌ها تخصص دارد، بنابراین این پروژه موردی عالی برای کارنامه آنها خواهد بود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اتوبان بین ایالتی در منطقه بوستون ممکن است خیلی زود یک فیس لیفت جالب تجدیدپذیر دریافت کند.

برای این منظور، Ko-Solar برای توسعه یک پروژه آزمایشی با وزارت حمل و نقل ماساچوست (MassDOT) کار کرده است تا پانل های خورشیدی را بر روی یک امتداد نیم مایلی از موانع صوتی در بین ایالتی قرار دهد. این امر با اتصال یک شبکه فلزی به دو طرف حدود 160 دیوار صوتی بتنی موجود در سمت جنوب I-95 محقق خواهد شد.

محمد صدیقی، یکی از شرکای Ko-Solar، شرکتی که این پروژه را با وزارت حمل و نقل ماساچوست توسعه می دهد، گفت: «اگر این موفقیت آمیز باشد، درهای بسیاری را به سایت های بیشتری باز می کند.

این شبکه نه تنها پانل ها را روی دیوارهای صوتی نصب می کند، بلکه به آنها اجازه می دهد تا برای به حداکثر رساندن جذب خورشید در طول روز زاویه داشته باشند. پانل ها در کنار جاده  و روی مانع نصب خواهند شد.

مالکیت این تاسیسات به Solect Solar تعلق خواهد گرفت و MassDOT هر نیروی تولید شده توسط پانل ها را با چند سنت در هر کیلووات ساعت ارزان تر از نرخ اولیه استفاده خواهد کرد.

انتظار می رود که این پروژه آزمایشی نوآورانه بتواند هر سال حدود 800 مگاوات ساعت برق تولید کند. برای فضایی که معمولاً هدر می رود بد نیست. همچنین باید توان کافی برای تامین برق 100 خانه را داشته باشد.

با این حال، این پروژه دارای برخی مشکلات احتمالی است. نصب خورشیدی دیوار صوتی به دقت توسط دولت نظارت می شود تا اطمینان حاصل شود که شبکه های فلزی بر یکپارچگی ساختاری موانع صوتی تأثیر نمی گذارد.

آنها همچنین می خواهند بدانند که چگونه آب و هوای محلی ممکن است بر موانع صوتی تأثیر بگذارد یا نه. همچنین مهم است که بفهمیم آیا پنل ها ممکن است خطر تابش خیره کننده بالقوه را برای رانندگان ایجاد کنند یا خیر.

این پروژه آزمایشی جالب بخش‌هایی از برنامه گسترده‌ تجدیدپذیر خورشیدی ماساچوست (SMART) را تشکیل می‌دهد. این برنامه مشوق هایی را برای پروژه های خورشیدی مسکونی و تجاری در سراسر منطقه ماساچوست ارائه می دهد.

این پروژه جالب اولین پروژه در نوع خود در ایالات متحده خواهد بود و انتظار می رود در بهار سال 2022 به اجرا درآید.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *