نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 11:00 ب.ظ

طرح سلولهای خورشیدی مقرون به صرفه برای عربستان سعودی و فراتر از آن

طرح سلولهای خورشیدی مقرون به صرفه

11 ژانویه 2024 – توسط دانشگاه علوم و فناوری پادشاه عبدالله -سلول خورشیدی- Perovskite/Silicon Tandem. اعتبار: 2024 Kaust

دانشمندان از نقشه راه برای  عرضه سلولهای خورشیدی Perovskite/Silicon Tandem به بازار رونمایی کرده اند و راه را برای آینده ای که از انرژی پاک و ارزان قیمت در عربستان سعودی و جهان استفاده می شود ، هموار می کند.

نویسندگان این مقاله ، که در Science منتشر شده است ، شامل پروفسور استیفان د گرگ و تیم تحقیقاتی وی در دانشگاه علوم پادشاه عبدالله (KAUST) و مرکز فناوری خورشیدی است. این تیم در تلاش است تا کارآیی خورشیدی را برای تحقق اهداف خورشیدی عربستان سعودی بهبود بخشد.

فن آوری های پشت سر هم Perovskite/Silicon ، برای دستیابی به راندمان رکورددار ، نقاط قوت دو ماده-جذب نور کارآمد Perovskite و ثبات طولانی مدت سیلیکون را ترکیب می کند. در سال 2023 ، آزمایشگاه De Wolf دو رکورد جهانی را برای راندمان تبدیل نیرو گزارش داد ، با پنج مورد در سطح جهانی در همان سال ، پیشرفت سریع در فناوری پشت سر هم Perovskite/Silicon را نشان داد.

با این حال ، تبدیل موفقیت آزمایشگاهی به کاربرد دنیای واقعی نیاز به بررسی دقیق دارد. در این مقاله چالش های کلیدی بیان شده و راه حل هایی برای تجاری سازی ارائه می دهد.

از جمله این موارد ، در نظر گرفتن شرایط دنیای واقعی ، مانند دمای متغیر و نور خورشید است. نویسندگان برای بهینه سازی عملکرد برای مکانهای خاص ، آزمایش جغرافیایی – آکین به پزشکی شخصی را برای سلولهای خورشیدی – پیشنهاد می کنند.

نکته دیگر تست پایداری است. سلولهای خورشیدی مستقر باید دارای طول عمری باشند که دهه ها طول می کشد. بر این اساس ، آزمایشاتی که سالها سایش و پارگی را در یک بازه زمانی کوتاه تر فشرده می کند ، ضروری است. درک نرخ تخریب برای تعیین قیمت ها و ضمانت های رقابتی بسیار مهم است.

سرانجام ، فرآیندهای تولید فعلی شامل هزینه های بالای مواد و مواد شیمیایی بالقوه خطرناک است که ممکن است نیاز به اقدامات احتیاطی در مورد ایمنی داشته باشد. این مقاله پارادایم هایی را برای هر دو خط تولید یکپارچه و مکانیکی جمع شده برای شناسایی فرصت های کاهش هزینه ارائه می دهد.

پروفسور استیفان دو گرگ گفت: “پیش بینی می شود که بازار Perovskite/Silicon Tandems در طی یک دهه از 10 میلیارد دلار فراتر رود. “Kaust در صدر این انقلاب قرار دارد و زمینه را برای انرژی تمیز و قابل دسترسی مقرون به صرفه برای همه فراهم می کند.”

Erkan Aydin ، نویسنده دیگری از این مطالعه انتظار می رود آزمایشگاه De Wolf را در سال 2024 ترک کند تا خودش را در اروپا آغاز کند.

تحقیقات موفقیت آمیز در Kaust در مورد Perovskite/Silicon Tandem Tandem Photovoltaics ، تعهد دانشگاه برای توسعه فن آوری های سبز را نشان می دهد که سیاست های بدون کربن را پیش می برد و آینده ای پایدار را تضمین می کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *