نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:42 ب.ظ

پایانی برای لاستیک زاپاس؟ تایرهای فولادی سازگار با محیط زیست می‌توانند جایگزین لاستیک شوند

نویسنده لوکیا پاپادوپولوس06 نوامبر 2021

در گذشته، تایرهای پیشرفته و آینده‌نگر مختلفی را معرفی میشدند که مطمئناً با ویژگی خود مورد توجه قرار می‌گرفتند. با این حال، یک چیز مشترک همه این تایرها این بود که از لاستیک ساخته شده بودند.

اکنون، یک استارت آپ مستقر در آریزونا به نام Global Air Cylinder Wheels (GACW) نوع جدیدی از تایر را توسعه داده است که نیاز به لاستیک آلاینده را حذف می کند . این چرخ تعلیق هوا (ASW) نام دارد و توسط مخترع و مهندس دینامیک سازه دکتر زولتان کمنی ارائه شده است.

این مورد شامل یک چرخ مکانیکی است که عمدتاً از فولاد ساخته شده است و مجهز به سیستم تعلیق پنوماتیک درون چرخ از طریق سیلندرها است و بهتر از آن سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه است. این امربه این دلیل است که طول عمر آن برابر با وسیله نقلیه مربوط به آن است.

هنگامی که عمرخودرو به پایان رسید، تایر ASW را می توان بازسازی یا به طور کامل بازیافت کرد. این گزینه ای است که تایرهای لاستیکی ارائه نمی دهند.یکی از زمینه هایی که این نوع تایر می تواند برای آن بسیار مفید باشد، استفاده خارج از جاده (OTR) است.

تایرهای OTR تایرهای بزرگی هستند که در تجهیزات کشاورزی و ساختمانی یافت می شوند. این لاستیک ها در زمین هایی استفاده می شوند که فرسودگی و پارگی لاستیکی عمده دارند. آنها همچنین بسیار گران هستند: هزینه هر یک 75000 دلار گاهی اوقات برای طول عمر تنها 6 تا 9 ماه می باشد.

GACW به بنزینگا گفت: «این هزینه زیادی برای محصولی است که دوام ندارد.

اینجاست که تایر ASW بسیار مفید است. این گزینه بادوام طولانی مدت برای وسایل نقلیه مزرعه ای و ساختمانی فراهم می کند که نیازی به تعویض در تمام طول عمر وسیله نقلیه ندارند.فناوری ASW را می توان برای تمام وسایل نقلیه ای که در حال حاضر از تایرهای لاستیکی سنتی استفاده می کنند، اعمال کرد. و این چیزی است که GACW قصد دارد از آن استفاده کند.

این شرکت در پایان گفت: “در این مرحله، برنامه ما این است که شبکه توزیع خود را گسترش دهیم و واقعاً صنعت تایر را با طوفان مواجه کنیم.” https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *