نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 2:39 ق.ظ

اگر از خانه کار می‌کنید این مطلب شاید به شما کمک کند

روحیات انسان‌ها به ویژه در عصر حاضر در انتخاب نوع و سبک کارشان بسیار متفاوت است. اگرچه هنوز بسیاری دوست دارند که برای دیگران کار کنند و دستمزد بگیرند اما گرایش نسلی که از سال ۲۰۰۰ میلادی پای بر این کره خاکی نهاده‌اند آزاد بودن از قید و بندهای کار به صورت سنتی هستند تا آن‌جا که بسیاری از آن‌ها در انتخاب‌های خود حاضرند امتیازاتی را نیز از دست بدهند. این امر توجه مدیران و والدین و سرمایه گذاران را باید به خود جلب نموده باشد که اگرچه دور کاری از نظر برخی ارتباطات انسانی برای این افراد مشکلاتی به همراه داشته اما بسیاری از خواسته‌هایشان در رابطه با سبک زندگی‌شان را فراهم می‌نماید.

به هر حال اگر شما نیز به کار از راه دور مشغول هستید که عمدتا ارتباط مجازی و کار با کامپیوتر را ایجاب می‌نماید، اگر به مواردی که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم مورد توجه قرار دهید به شما در بهره‌وری شخصی و اثر بخشی کارتان کمک می‌کند.

برای خودتان یک فضای کاری مشخص داشته باشید.

اگر ازدواج کرده و فرزندی دارید، چیزی به عنوان کار در خانه همراه با کودکان احتمالا امکان پذیر نیست و شما باید فضایی را در هرگوشه از محل زندگیتان پیدا کنید و با همسرتان بر سر نوع رابطه با کودکان به توافق برسید.

در زمینه استفاده از فناوری کمی جلوتر بروید.

سعی کنید با استفاده از رایانه‌ها و برنامه‌ها به روز باشید. استفاده از برنامه‌های بهتر در زمانی که وقت برایتان ارزشمند است در بلند مدت به شما کمک می‌کند و ارزش خود را عیان می‌سازد.

پشتیبان‌گیری از داده‌ها را فراموش نکنید.

در این مورد بدبین باشید و فکر کنید که همه چیز روزی شاید خراب شود، بنابراین اجازه ندهید این موارد به شما که محیط و نتایج کارتان اسناد و مدارک و داده‌ها هستند در صورت خرابی کامپیوترتان ویا اگر اینترنت قطع شود، بتوانید از موارد دیگر استفاده کنید و نسخه پشتیبان را داشته باشید.

مواعد کارها و پروژه‌ها را رعایت کنید.

وقتی شما در خانه هستید این حس را دارید که وقتتان باز است. اگرچه این یک واقعیت است اما بایستی برنامه‌تان را دقیق پیگیری کنید و یک سیستم پیگیری را برای خود به وجود آورید. نکته مهم این است که بنا به پیشنهاد سیستم مدیریت کیفیت به حافظه خود زیاد تکیه نکنید یک روش کنترلی درست کنید.

نحوه جستجو در فضای مجاری را با دقیق انجام دهید.

جستجو در فضای مجازی یک امر طبیعی است اما نحوه آن برای اینکه بیشتری بهره برداری را داشته و کمترین میزان اطلاعات غیر سودمند را برخورد کنید بسیار مهم است. جستجو بخش مهمی از فعالیت جمع آوری اطلاعات شما می‌باشد. در خود اینترنت اطلاعاتی هست که به شما آموزش می‌دهد چگونه این کار را بهتر انجام دهید. از دوستان و افراد دیگر سوال کنید و به دیگران هم یاد بدهید.

تقسیم کارها به کارهای کوچکتر

امروزه برای انجام کار لازم نیست که مهندس صنایع باشید تا آن را بهتر انجام دهید. در برنامه ریزی اصول اولیه‌ای هست آن‌ها را بخوانید و کارهایتان را بشکنید و الویت بندی کنید.

استراحت لازم است.

کار در فضای مجازی نوعی کار استاتیک است و خستگی‌های خاص خود را دارد. اگر در انجام کاری دچار مشکل شده‌اید به خود استراحت بدهید و از فضای جلوی کامپیوتر جدا شده و حتی در خانه کمی استراحت ورزشی بکنید. یک میوه بخورید یا کمی موسیقی گوش دهید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *