نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:21 ب.ظ

شرکت های معکوس و خلق ارزش با دیگران

در یکی از گزارشهای شرکت مشاوران بوستون اخیرا از واژه ای جدید استفاده شده است که عین بخشی از آن را برای شما درج می کنیم :

در میان این همه دگرگونی، چیزی جدید – و شاید اساسی – تغییر کرده است: کجا و چگونه شرکت‌ها ارزش ایجاد می‌کنند. بیشتر و بیشتر، ارزش آفرینی از بیرون شرکت و نه در داخل، و از شرکای بیرونی به جای کارمندان داخلی حاصل می شود. ما این مدل تولید جدید را “شرکت معکوس” می نامیم، تغییری در ساختار سازمانی که نه تنها بر فناوری بلکه بر حاکمیت مدیریتی که در آن حضور دارد نیز تأثیر می گذارد.

این رمز اصلی تحول دیجیتال است . نه سرمایه گذاری در اتوماسیون و نه استفاده از هوش مصنوعی و نه سایر جنبه های فنی دیگری که به این تحول وابسته هستند . یعنی خلق ارزش با دیگران و بیرون از سازمان سنتی .

برای دستیابی به این امر در حوزه تولید صنعتی باید این روش را جایگزین تولید بدون کارخانه نمود . رمز تولید بدون کارخانه نوآوری و ایجاد ارزش در فرایند تحقیق و توسعه  ، طراحی ، ساخت و تولید و نهایتا بهربرداری از محصول است . در تولید معکوس خلاقیت و ابتکار و تسلط بر فرایند های  مدیریت اطلاعات و مدیریت پروژه و ریسک از مهمترین عوامل هستند که از ارزشهایی هستند که بیرون کارخانه بهتر و چابکتر عمل می شوند .

با این تغییر روش تولید کنندگان سنتی کشورمان می توانند به کیفیت و بهره وری بالاتری دست یابند . گردابی که هم اکنون صنعت خودرو سازی در آن گرفتار است توجه بیش از حد بر استراتژی افزایش تولید و نه استراتژی بهبود کیفیت بوده است . برای گریز از این وضعیت که کمابیش در سایر صنایع و حتی بخش های خدماتی بانکی و بیمه نیز به آن گرفتارند تغییر نگرش بنیادین در بینش مدیران مهمترین اولویت است و در کنار آن آزاد سازی و رقابتی نمودن تولدی و خدمات.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *