نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 12:39 ق.ظ

چرا مدیران باید به خوشان مرخصی بدهند؟

مرخصی برای امور جاری زندگی و در کنار آن برنامه‌ریزی برای تعطیلات شخصی لازم و ضروری است. این امری است که تا وقتی جوان هستید و یا خدای ناکرده بیمار نشده‌اید شاید زیاد جدی به حساب نیاید. ولی در کنار سخت کوشی که برای هر پروژه دیگری که به کار می‌برید، این امر می‌تواند شما را در راستای مدیریت موثرتر کمک کند و در شما قدرت تفویض اختیار را تقویت نماید. شما قرار نیست به تنهایی همه کارها را انجام دهید.

برنامه ریزی تعطیلات برای مدیران در اول ممکن است یک فرآیند پیچیده به نظر آید اما مدیران بجز امور کاری باید برای امور تفریحی و سرگرم کننده و آرامش بخش باشد نیز برنامه‌ریزی کنند. این مهم وقتی به راحتی اثربخش می‌شود که درک کنید دراین زمان‌های تعطیلات است که فکر شما به سوی امور بلند مدت و نوآورانه و بهبود گرایش پیدا می‌کند.

باید این احساس به صورت قوی ایجاد شود که این هم تلاشی برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن بقیه کارهاست و مانند سایر جنبه‌های امور کاری جایگاه خاص خود را دارد.

حتی اگر این تعطیلات گذراندن روزهای هفته آخر در منزل باشد. مثل دوره انبارگردانی که در پایان سال مالی وجود دارد شما باید به انبار گردانی ذهن خود بپردازید و تفکر شلوغ خود را به سوی تفکر ناب ببرید.

دروغ گفتن به خود در مورد تعطیلات به اشکال مختلفی بروز می‌نماید.

به سفر می‌روم و با شریکم در فلان شهر فلان کار را هم انجام می‌دهم.

بازدید از فلان کارخانه در تعطیلات خوب است.

قرارداد منتظر امضای من است در پایان هفته با فلانی ملاقات و امضا می‌کنیم. و…

تفاوت یک مدیر با یک فرد معمولی این است که او باید اهمیت تجدید قوا را بهتر درک و حس کند تا برای همکاران و خانواده‌اش هم ارزش آفرینی کند. شما می‌توانید برنامه ریزی تعطیلات را به صورت فصلی یا مناسبت‌های خاص نیز انجام دهید.

کافی است که به این موضوع جدی فکر کرده و اثربخشی آن را درک کنید. همانند اینکه در برای هر پروژه استراتژیک مهم یا جلسه برنامه ریزی می‌کنید این امر نیز به توجه و تمرکز شما نیاز دارد.

یک یا دو یادداشت در باره این موضوع در دفتر و یا تابلو اتاق خود بگذارید. این یادداشت‌ها را در موارد دلخواه خود که به سفرهای خانوادگی و یا یک سفر دوستانه یا هر معیار دیگری انجام می‌شود و یا شما ترجیح می‌دهید، برنامه ریزی کنید.

بسیاری از مواقع وقتی به برنامه‌های خود نگاه کنید متوجه خواهید شد که نسبت زمانی که به امور بسیار بی‌اهمیت اختصاص می‌دهید از زمان تعطیلاتتان بیشتر است و شما با به تعویق انداختن تعطیلات یا عدم توجه به آن فقط به تعطیلات عمومی در پایان سال تن می‌دهید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *