نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 9:55 ق.ظ

همه ما در موضوع پایداری محیط زیست شریکیم

در جای جای جهان حرکتهای اجتماعی در خصوص محیط زیست در حال گسترش است و از راهپیمایی گرفته تا سخنرانی و یا انجام تحقیقات و حتی تمیز کردن محلات کوچک اقداماتی از سوی افراد در کشور های مختلف انجام می شود . کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست و باید حرکتهای اجتماعی بسیار گسترش یابد .

خانواده من خیلی مذهبی بودند. و من در شهری بزرگ شدم که ویژگیهایش از نظر صرف منابع حتی در زمان وفور ، مشهور است . والدین ما  در خصوص احترام به آب و نان و همه چیز به ما سفارش می کردند و خودشان  آن سفارشها را عمل می کردند و ما هم آنرا می پذیرفتیم . البته در آن زمان بحث پایداری زیست محیطی مطرح نبود. و در این زمینه مردم بر اساس اعتقادات فرهنگی و مذهبی خود رفتار می نمودند .

در شرایط حاکم از نظر محیط زیست همه باید به دوستان و خانواده و همکاران دایما نسبت به این موضوع آگاهی داده و تاکید نمایند که تا تک تک افراد در این مهم فکر نکنند و از ساده ترین کارها شروع نکنند با امید واهی نمیتوان به بهبود وضعیت کمک نمود .  

زندگی کردن در شرایط موجود و باقی گذاردن حداقل امکانات برای نسل بعد این حد از شجاعت را می طلبد که از برخی خواسته های خود گذشته و در استفاده از منابع که یکی از آنها انرژی است رعایت مصرف بهینه را بپذیریم .موضوع فراوانی سوخت های فسیلی در کشورما در مردم تفکر کاذبی را ایجاد نموده است .  همه ما در زمینه پایداری نیاز داریم که بر کارهای درست خود بایستیم، حتی زمانی که انجام این کار ناراحت کننده است.

حمایت از بهبود وضعیت محیط زیست یک رسالت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و جنبه های گوناگون آن باید توسط ارکان دولتی و حاکمیتی دنبال شوند .  کسب‌وکارها بایستی از  سوء استفاده های موجود در رابطه با محیط زیست دست کشیده و مردم باید حقوق جمعی خود را فراموش ننمایند .  

ارتباط متقابل جامعه و دولت ها برای رفع بی عدالتی در این زمینه بسیار اهمیت دارد و سازمانهای مردم نهاد پل این ارتباط هستند. ارتباطی اجتناب ناپذیر که از سرنوشت جامعه حمایت می کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *