نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 9:43 ق.ظ

به فکر خود و توسعه حرفه‌ای خود باشیم

کم کم به روزهای پایانی سال رسیده ایم و زمان خوبی برای شروع تفکر به تعیین اهداف شخصی و حرفه ای خود برای سال بعد هستیم . کسب و کار و صنعت و تولید بر اساس برنامه ریزی است که پایدار می ماند. برای داشتن ایده های بلند و برنامه ریزی برای دستیابی به آنها هرگز دیر نیست.

برنامه ریزی هر کار توسعه ای اولین قدم ضروری است. سال جدید پیش رو را با ذهنیت رشد آغاز کنید. کاری که امروز انجام می‌دهید می‌تواند شما را در مسیر شما به سمت تعالی  قرار دهد. اما این تعالی باید برای خود و برای کسب و کار به صورت توامان باشد. شما باید خود را هم پرورش دهید . اگر کارگر یک کارخانه هستید و یا مدیر عامل آن . از خود و کار خود باید محافظت کنید.

فرمول خاصی در کار نیست اما نکاتی توسط اندیشمندان علوم انسانی و فناوری و مدیریت ارایه می شوند که با اشراف به آن ها و نیز شناخت خصوصیات اخلاقی و توانایی ها و ضعف های خود می توان یک رویکرد خلاقانه را تدوین و پیگیری نمود .

نگارنده طی سالها مطالعه به مواردی برخورده و آنها را یادداشت نموده است . برای تمرکز بر این موارد که مدیران را از بقیه متمایز می‌کند یا بینش های کلیدی در مورد موضوعاتی که می تواند شما را در مسیر پیشرفت شخصی و حرفه ای قرار دهد، را ارایه می نماید .

  • تمرکز بر توسعه مهارت های جدید برای یادگیری مداوم شخصی و تکیه به اصل بهبود مستمر شما را در حالیکه از نظر اطلاعاتی بروز نگه میدارد، ارتباط با همکارانتان را اثر بخش می نماید .
  • خود را در نقش یک مربی ببینید و سعی کنید تا دیکران را از نظر شخصی بالا برید. این امر در آنها اعتماد بنفس و ایجاد انگیزه می نماید که به طور مستقیم در شما اثر مثبت می گذارد.
  • در فرصتهای مناسب اهداف را بازنگری و اولویت های خود را تعیین کنید. اینکار شما را از غفلت نسبت به برخی موضوعات آگاه می نماید .
  • همانطور که مراقب تجهیزات و نیروی انسانی هستید، مراقب سلامت جسمی، روحی و عاطفی خود  نیز باشید . این امر در بهبود ارتباط با دیگران کمک می کند .
  • این موضوع که همه چیز همیشه در حال تغییر است ، خود و سازمان و یا شغلتان را مرور نمایید و برای بهبود آن برنامه ریزی کنید .
  • بر ترس های بازدارنده و غیر منطقی با آگاهی بر موضوعات مدیریت ریسک غلبه کنید. شناسایی مخاطرات و مدیریت آنها به شما کمک می کند از نگرانی ها بکاهید .
  • کارآموزی برای  خود و کارکنان یک فرصت تجدید قوا و رشد مداوم مهارت ها می باشد از این فرصت استفاده کنید .
  • اگر مدیر هستید بدانید که ایمنی روانی خود و کارکنان، نقش حیاتی در سلامت سازمانتان دارد. این امر حتی در زمان بروز بحران مهمترین عامل حفظ سازمان است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *