نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 2:50 ق.ظ

برنامه ریزی پروژه استاندارد هیدروژن سبز در سوئیس

13 آگوست 2021 عکس: Alpiq

سه شرکت انرژی، Alpiq ، EW Höfe و SOCAR Energy Swiss در حال برنامه ریزی برای احداث یک کارخانه الکترولیز در سوئیس هستند که به گفته آن‌ها معیار جدیدی را از نظر بهره‌وری انرژی تعیین می‌کند. راه اندازی این کارخانه قرار است در پایان سال 2022 آغاز شود و پس از اتمام، سالانه حدود 1000 تا 1200 تن هیدروژن سبز تولید می‌کند تا تحرک بدون انتشار کربن آزاد شود.

علاوه بر این، گرمای خروجی به شبکه گرمایش منطقه‌ای که در حال حاضر ایجاد می‌شود، وارد می‌شود. بنابراین این کارخانه استانداردهای جدیدی را از نظر کارایی کلی وضع می‌کند و سهم مهمی در تامین انرژی سوئیس برای اقلیم سازگار خواهد داشت.

هیدروژن سبز منحصراً با استفاده از برق از منابع تجدیدپذیر مستقیم از شبکه فراینباخ تولید می‌شود. از این دستگاه‌ها عمدتا برای تحرک استفاده می‌شود. به ویژه برای وسایل نقلیه سنگین و برنامه‌هایی که سیستم‌های الکتریکی باتری راه حل رضایت بخشی نیستند.

از هیدروژن سبز تولید شده در فراینباخ می‌توان در بین دیگر کاربردها، برای تأمین حداکثر 200 خودروی تجاری الکتریکی با سوخت استفاده کرد. در مقایسه با استفاده از کامیون‌های دیزلی، این امر از انتشار حدود 14000 تن CO2 در سال جلوگیری می‌کند.

کارخانه تولید هیدروژن برنامه‌ریزی شده نیز از جهات دیگر پیشگام خواهد بود. هیدروژن سبز بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق خط لوله از تأسیسات تولیدی در پست سابق به منطقه خدمات رسانی بزرگراه فوکسبرگ منتقل می‌شود، جایی که SOCAR ایستگاه‌های سوخت رسانی هیدروژن را در دو طرف بزرگراه نصب می‌کند. این پروژه در Freienbach، سوئیس انجام می‌شود.

به طور همزمان، یک ایستگاه تغذیه در منطقه خدمات رسانی به هیدروژن که مستقیماً در منطقه خدمات فوکسبرگ اجازه می‌دهد تا به دیگر ایستگاه‌های سوخت رسانی هیدروژن در سوئیس عرضه شود.

این سیستم‌ها در حال حاضر به عنوان بخشی از یک سیستم تحرک هیدروژنی منحصر به فرد ساخته می‌شوند که توسط Hydrospider ، Hyundai Hydrogen Mobility و اعضای انجمن H2 Mobility Switzerland اداره می‌شود.

این پروژه معیارهای جدیدی را از نظر بهره‌وری انرژی تعیین می‌کند. در مرحله دوم، شرکای پروژه قصد دارند گرمای خروجی تولید شده در حین تولید هیدروژن را به شبکه گرمایش منطقه‌ای که در حال حاضر توسط Energie Ausserschwyz در حال ایجاد است، تغذیه کنند و حرارت را تا 1300 تامین کنند.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *