نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 6:02 ق.ظ

تحول خدمات بهداشت و درمان و فناوری‌های نوظهور

27 جولای

بهداشت و درمان در لبه؟ این ممکن است یک چیز خوب باشد. مارک وهد از کلینیک مایو این را می‌گوید.

به لطف همه‌گیری اخیر، بهداشت و درمان تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است. فن‌آوری عامل بیشتر این تغییرات بوده و سرعت انتقال از سیستم‌های مراقبت پزشکی سنتی بیمارستان محور به مراقبت‌های مجازی را تسریع می‌کند. اما کدام یک از این تغییرات فناوری بیشترین دوام را خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سوال و سوالات دیگر، Design News با مارک وهد، رئیس بخش مهندسی، کلینیک Mayo و سخنران اصلی در DesignCon تماس گرفت. او در سه شنبه 17 آگوست 2021 تحلیل کامل خود را ارائه می‌دهد: «آینده بهداشت در لبه است.» آنچه در زیر می‌آید یک مصاحبه قبل از کنفرانس DN است.

آیا جامعه پزشکی ما و افراد معمولی آماده یک نوع مراقبت بهداشتی مجازی‌تر و توزیع‌شده هستند؟

مارک وهد: من فکر می‌کنم این یک سوال جدی پیش از همه گیری بود. حتی در آن زمان پاسخ مثبت بود. با این حال، تجربه ما در طی همه‌گیر شدن بیماری با انواع مختلف مراقبت از راه دور، هم ارائه دهندگان و هم بیماران را از اثر ابزارهای بهداشتی توزیع شده مجازی متقاعد کرده است. برای اکثر افراد، مراجعه به مطب پزشک بار قابل توجهی دارد. مرخصی از کار، مسافرت، پارکینگ، انتظار، پر کردن فرم‌ها و بالاخره دیدن یک ارائه دهنده مراقبت. همه این‌ها از طریق فناوری از راه دور به یک مرتبه ساده‌تر می‌شوند. من فکر می‌کنم یک مدل تجاری مناسب و قوی برای ویزیت‌های مختلف پیشگیری و پیگیری وجود دارد.

فراتر از آن، توانایی ما در مراقبت از بیماران در خانه‌های آن‌ها نیز راحتی قابل توجهی برای بیماران و مراقبان آن‌ها ایجاد می‌کند. در کلینیک مایو، ما تشخیص می‌دهیم که ارائه مراقبت در منزل برای یکی به معنای تأمین مراقبت از کل خانواده است. اغلب مراقبان اصلی اعضای خانواده با تجربه پزشکی محدود هستند. ارائه یک اتصال مجازی درخواستی به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی برای مشاوره سریع یا آموزش به موقع می‌تواند تجربه بیمار و مراقب را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

سرانجام، ارائه نظارت غیرمستقیم و مداوم از راه دور می‌تواند به مراقبت از شرایط بهداشتی موجود کمک کند. همچنین می‌تواند به تشخیص شرایط جدید بهداشتی پیش رو در اوایل زمان کنترل درمان یا امکان پیشگیری کمک کند.

چه فناوری به حرکت به سمت مراقبت‌های مجازی کمک کرده است؟ چه چیزی هنوز لازم است؟

مارک وهد: طی چند سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر استفاده و پذیرش مانیتورهای پوشیدنی و ردیاب‌های تناسب اندام بوده‌ایم. قبلاً فقط یک ورزشکار حرفه‌ای بود که از این نوع دستگاه‌ها بهره می‌برد. اما با ساده‌تر و دقیق‌تر شدن، استقبال گسترده‌ای در بازار پیدا کرده‌اند. پیشرفت بعدی در حال حاضر اتفاق می‌افتد، و آن حرکت به سمت دستگاه‌های پوشیدنی پزشکی است.

فناوری‌های کلیدی پشتیبانی‌کننده این امر شامل کاهش چشمگیر اندازه الکترونیک، بهبود فناوری نمایشگر، فراگیرشدن ارتباطات بی سیم و ذخیره اطلاعات تقریباً بی‌نهایت در فضای ابری است. این به ما توانایی ایجاد دستگاه‌های فوق العاده پیچیده در بسته‌های کوچک و پوشیدنی را داده است.

با نوآوری سریع در فضای AI / ML، مرحله بعدی را نیز در ارزیابی فناوری پوشیدنی مشاهده می‌کنیم. ما می‌توانیم الگوریتم‌هایی با درجه پیچیدگی بیش از آنچه را که می‌توانیم با تکنیک‌های معمول برنامه‌نویسی انجام دهیم، توسعه دهیم. برای انسان ساده نیست که تغییرات جزئی در کانال‌های مختلف نوار قلب 12 لید را با هم مرتبط کند. با این حال، ما می‌توانیم از ابزارهای خود برای تقویت هوش و مهارت‌های تشخیص الگو استفاده کنیم تا تغییرات ظریفی را که اطلاعات مفیدی برای درمان و تشخیص بیماری فراهم می‌کند، شناسایی کنیم.

مراقبت در آینده نزدیک چگونه متفاوت خواهد بود؟

مارک وهد: من در این امر حرفه‌ای هستم و الان از شرایط دریافت می‌کنم و معتقدم آینده نزدیک اینجاست. طی چند سال آینده، باید شاهد یک تغییر چشمگیر در ارائه مراقبت‌های روزمره کم و بیش در یک محیط مجازی باشیم. به تدریج دستگاه‌های بیشتری را می‌توان دید که می‌تواند برای کنترل شرایط مختلف بهداشتی استفاده شود.

https://www.designnews.com/electronics

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *