نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:04 ب.ظ

پرینت سه بعدی از عکس ماه

استیون مور | 26 ژوئیه 2021 تصویر: مریخ نورد ماه و گروه Bieglo و چاپ سه بعدی

این پروژه‌ای در Engineering Polytechnique Montréal و HEC Montréal با هدف طراحی و نمایش استفاده از چاپگر سه بعدی نصب شده روی مریخ نورد ماه است. این پروژه با همکاری آژانس فضایی کانادا و مرکز تحقیقات سیستم‌های پلیمری و کامپوزیتی با عملکرد بالا (CREPEC) در حال انجام است.

چاپگر سه بعدی با استفاده از منابع موجود در محل مانند سنگ، ساختارهایی را ایجاد می‌کند. گروه Bieglo برای حمایت از این پروژه، پلی یمید اوروم را از شرکت Mitsui Chemicals تهیه می‌کند. برای ایجاد مخلوط مواد چاپی مورد نیاز در محیط سخت مجود در ماه، از مخلوط رگولیت و اوروم استفاده می‌شود.

Regolith لایه‌ای از رسوبات سطحی غیر تلفیقی، شل و ناهمگن است که سنگ جامد را پوشانده است. این مواد شامل گرد و غبار، سنگ‌های شکسته و سایر مواد مرتبط با آن است و در زمین، ماه، مریخ، برخی سیارک‌ها و سایر سیارات زمینی و قمرها وجود دارد.

Aurum یک رزین ترموپلاستیک مقاوم در برابر حرارت است که توسط Mitsui Chemicals تولید شده و توسط Bieglo در اروپا و BARplast LLC در ایالات متحده به بازار عرضه و توزیع می‌شود. برخی از ویژگی‌های قابل توجه Aurum سختی دمای بالا و خاصیت کشویی عالی است. با دمای بالای انتقال شیشه، ضریب انبساط تا 245 پایدار است و می‌تواند در سطح معادل آلومینیوم کنترل شود. Aurum همچنین مقاومت در برابر اشعه را نشان می‌دهد و دارای ضریب اصطکاک پایدار و سایش کم اصطکاک است، و آن را در برابر سایش ناشی از گرد و غبار ماه مقاوم می‌کند. علاوه بر این، این یک پلی آمید استثنایی تمیز با خواص دفع بسیار کم است.

https://www.designnews.com/3dp

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *