نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 8:03 ق.ظ

مطالعه نشان می دهد که داروی سرطان ممکن است HIV خفته را نیز از بین ببرد

لوکیا پاپادوپولوس -30 ژانویه 2022 -نمونه ای از واکسن HIV عکس‌های سهام متنوع/فلیکر

اگرچه ما بسیار نزدیک به واکسن HIV هستیم، افرادی که با این ویروس زندگی می کنند هنوز به درمان نیاز دارند.بخشی از دلیل سختی درمان HIV این است که در حالت خواب زمستانی در داخل سلول‌های ایمنی طولانی‌مدت پنهان می‌شود و مواد ژنتیکی خود را وارد سلول خود می‌کند، بنابراین می‌تواند از تشخیص فرار کند. این بدان معناست که حتی زمانی که درمان‌ها با جدیت دنبال می‌شوند، ویروس هرگز به طور کامل ریشه‌کن نمی‌شود، اما در عوض در این مخازن نهفته در بیمار وجود دارد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی موسسه دوهرتی، با استفاده از دارویی به نام پمبرولیزوماب، همه اینها می تواند به پایان برسد. پمبرولیزوماب یک داروی ایمونوتراپی است که اغلب در درمان ملانوما و سایر سرطان ها استفاده می شود.

یک مطالعه جدید کوچک (32 بیمار) اما قدرتمند نشان داده است که ممکن است بتواند تاخیر HIV را نیز معکوس کند و اساسا ویروس را از مخفیگاه خارج کند. با این حال، تحقیقات در مورد این دارو به تعویق افتاده است زیرا دانشمندان فقط می توانند آن را روی افرادی آزمایش کنند که هم از سرطان و هم از HIV رنج می برند.

پروفسور شارون لوین – مدیر مؤسسه عفونت و ایمنی پیتر دوهرتی (موسسه دوهرتی) توضیح داد: “ارائه این رویکرد به کلینیک در افراد مبتلا به HIV بدون سرطان ساده نیست.”

عوارض جانبی ایمونوتراپی در حال حاضر قابل توجه است، به عنوان مثال، پنج تا 10 درصد از افراد دچار یک عارضه جانبی می شوند. در شرایط سرطان، این یک نگرانی عمده نیست زیرا شما یک بیماری تهدید کننده زندگی دارید، اما در HIV، وضعیت بسیار متفاوت است. مردم اکنون می توانند با HIV زندگی عادی و سالمی داشته باشند، بنابراین هر مداخله ای برای درمان باید سمیت بسیار کمی داشته باشد.

در این مطالعه، ما توانستیم نشان دهیم که در یک گروه 32 نفری که مبتلا به سرطان هستند و با HIV نیز زندگی می‌کنند، پمبرولیزوماب توانست مخزن HIV را مختل کند، که یک نتیجه بسیار هیجان‌انگیز است و گروه‌های زیادی را در سراسر جهان درگیر کرد. ”

اکنون، لوین و تیمش باید بررسی کنند که آیا این دارو می تواند سیستم ایمنی بدن را به اندازه کافی برای حمله و نابودی HIV تقویت کند یا خیر. این تیم همچنین باید ارزیابی کند که آیا این دارو می تواند به طور ایمن برای افرادی که سرطان ندارند و فقط HIV دارند استفاده شود یا خیر.

لوین و همکارانش هنوز راه درازی در پیش دارند، اما نتایج کار آنها به طور بالقوه می تواند انقلابی باشد. خوشبختانه، آنها تنها کسانی نیستند که روی درمان HIV کار می کنند. گلاکسو اسمیت کلاین، یک غول دارویی چندملیتی بریتانیایی، قصد دارد تا اوایل تابستان آینده آزمایش‌های انسانی را برای درمان HIV آغاز کند.مطالعه فعلی لوین در مجله Science Translational Medicine منتشر شد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *