نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 2:03 ب.ظ

مهندسان با الهام از مارمولک دست مصنوعی ساخته اند که می تواند تخم مرغ را نگه دارد

لوکیا پاپادوپولوس – 19 دسامبر 2021

در گذشته، ما داستان‌های زیادی از مهندسان در حال توسعه دست‌های رباتیک برای شما آورده‌ایم. این دست ها می توانند کارهای مختلفی مانند حس لامسه را انجام دهند، به خود آموزش حرکت دهند و حتی در کمتر از 90 ثانیه از سطح اول Super Mario Bros عبور کنند.

به گفته نشریه Science Robotics، اکنون، مهندسان استنفورد دست رباتیک جدیدی ساخته اند که با پدهای انگشتی طراحی شده است که می تواند مانند یک مارمولک چنگ بزند تا بتواند با قدرت مناسب  اشیا را در دست بگیرد.

دستکاری‌کننده‌های رباتیک انسان‌نما تحرک و انعطاف‌پذیری بالایی دارند، اما برای مطابقت با استحکام عملی گیره‌های فک موازی تلاش می‌کنند. چسب‌های الهام‌گرفته از ژکو یک فناوری امیدوارکننده برای پوشش این شکاف در عملکرد هستند، اما سه اصل کلیدی باید برای استفاده کارآمد حفظ شود.

 نویسندگان در مطالعه خود می نویسند: منطقه تماس بالا، اشتراک بار برشی و تنش نرمال توزیع شده یکنواخت. “این کار یک عامل پایانی انسانی ارائه می دهد که این اصول چسب را با تحرک و سفتی یک طرح چندفنگی و چند انگشتی ترکیب می کند.”

رهبری این پروژه استاد مهندسی استنفورد مارک کوتکوسکی است و او یک ویژگی کلیدی برای دست جدید خود دارد: انگشتان چسبنده. در این مورد، «چسبنده» نوعی چسب نیست که در نوار چسب یافت می‌شود، بلکه ماده‌ای است که از جاذبه بین مولکول‌های ریز بهره می‌برد و از انگشتان مارمولک واقعی تقلید می‌کند.

این چسب مصنوعی مارمولکی به همه چیز نمی چسبد. فقط در صورتی کار می کند که آن را در جهت خاصی بکشید. این بدان معناست که برای کوهنوردی بسیار خوب عمل می کند، چیزی که آزمایشگاه کاتکوسکی در ابتدا از آن استفاده کرد. با این حال محققان سال‌هاست که در تلاش بوده‌اند تا به یک برنامه کاربردی جدید برای این ماده دست یابند. گرفتن با دست روبات ممکن است ایده آل ترین حالت باشد.

دست جدید آنقدر نرم است که تخم مرغ را بردارد اما آنقدر سفت است که نگذارد بیفتد. و ایجاد تعادل سخت است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *